Cos i moviment en joc

EL PER QUÈ DE TOT PLEGAT

Mitjançant el cos, el moviment i la relació amb els altres, els objectes i l’entorn, els infants posen en joc, conjuntament, habilitats cognitives, motrius, afectives, socials i lingüístiques. L’activitat motriu afavoreix el desenvolupament harmònic dels infants, estimulant la seva consciència corporal (habilitats motrius, de coordinació, to muscular, resposta als estímuls, lateralitat, estructuració de l’espai i del temps,…), la seva capacitat sensitiva i cognitiva (la mirada, l’escolta, l’atenció i la concentració,…), la seva expressivitat i les habilitats comunicatives, la seva creativitat i la seva capacitat representativa i simbòlica a l’hora que es va obrint a la formació del pensament operatiu.

ESPAI DE PSICOMOTRICITAT

Durant la primera sessió del matí, els infants poden accedir a l’Espai de “psico” que està ubicat a l’Espai Aigua. Aquest espai ofereix oportunitats de joc sensòriomotriu, de joc pulsional i de joc simbòlic. L’adult present, observa, escolta i acompanya els jocs, relacions, necessitats i processos que van apareixent durant l’activitat espontània dels infants. També provoca i/o suggereix activitats, estructura el temps i l’espai, dóna seguretat, recorda les normes i posa límits quan cal, ajudant els infants a autoregular-se, a prendre consciència dels límits, dels reptes que es planteja, de les necessitats seves i dels altres,… en els seus processos de joc.

Quins jocs realitzen els infants?

Jocs sensòriomotrius

SALTAR, CÓRRER, GIRAR, REBOLCAR-SE, ESCALAR I TREPAR, FER EQUILIBRIS, GRONXAR-SE, AMAGAR-SE, CAURE, LLISCAR,…

 

Jocs pulsionals

D’OPOSICIÓ, COS A COS, DESTRUIR, FORCEJAR, LLENÇAR, ESTIRAR,…

Jocs simbòlics i de reassegurament

JOCS D’ACCIÓ I D’IMAGINACIÓ, DE CURA, DE RECOLLIMENT, DE REPÒS I INTIMITAT,… I LA CONSTRUCCIÓ I CREACIÓ SIMBÒLICA D’ESCENARIS DIVERSOS: CASES, AMAGATALLS, CASTELLS, ESPAI DEL METGE, UN VAIXELL PIRATA, UNA FAMÍLIA, UNA ESCOLA DE DANSA, CAUS PER ALS ANIMALS, UNA COVA,…

 

ALTRES ESPAIS DE COS I MOVIMENT

A més de l’Espai de “Psico” a l’escola també hi ha altres espais i temps on els infants poden gaudir de l’experiència psicomotriu. Ho fan cada dia durant el temps de pati, també, de manera espontània i una tarda a la setmana, de manera més pautada i estructurada a l’espai del porxo on, en aquest cas, els proposem reptes més dirigits a desenvolupar diverses habilitats motrius.

                       

                         

                         

                              

                           

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>