LES CAIXES D’APRENENTATGE – CICLE MITJÀ

Els nens i nenes de cicle mitjà dediquem una sessió setmanal a treballar a través de Caixes d’aprenentatge per conèixer més i millor el món que ens envolta. Ens organitzem en petits grups (de 3 persones). Dins de cada caixa hi trobem unes instruccions i tot el material necessari per resoldre el repte que se’ns proposa. Aquest primer trimestre treballen 4 caixes:

  • TIMELINE: Timeline en català vol dir línia del temps. Primer vam agafar el material necessari com ara un regle de pissarra, un compàs de pissarra, retoladors, etc. En un paper d’embalar havíem de fer-hi cinc rodones amb el compàs. Havien de mesurar 25 centímetres de diàmetre. Després, a dins de les cinc rodones, vam escriure amb el retolador negre les cinc etapes de la història: la prehistòria, l’edat antiga, l’edat mitjana, l’edat moderna i l’edat contemporània. En acabar teníem moltes cartes on hi apareixien els noms de molts invents amb els seus inventors i l’any que es van inventar i les havíem de col·locar dins els cercles. Vam descobrir que la majoria dels invents son de la edat contemporània!
  • ON VIVIM? CREA EL TEU PÒSTER: en aquesta caixa vam agafar el material necessari (paper d’embalar blau, un compàs, un guix, unes fotos, tisores i tenir ganes) i vam començar a treballar. Jo retallava mentre l’Ignasi i en Martí enganxaven fotos. Al final vam posar-hi un títol i ens va quedar un pòster genial. El voleu veure? Dons veniu a l’escola!!!

 

  • L’ÍNDEX: en aquesta caixa vam fer diverses coses divertides i també vam aprendre coses. Jo, per exemple, mai mirava els índexs i ara em sé orientar molt millor. Havíem de buscar comarques, la seva capital, pobles, els habitants, muntanyes, etc. Al principi ens va costar molt però després ho vam entendre. Per cert! L’atles era d’en Geronimo Stilton!

 

  • UNA DE ROMANOS: en aquesta caixa vam treballar els números romans i havíem de fer amb uns palillos els nostres anys (9), número de carrer (jo no en tinc), el meu número preferit (97), el nostre número de sabata (37), etc. Finalment vam fer unes fitxes que ens sortia un número en romà i l’havíem de posar en català i al final de tot vam llegir un Astèrix i Obèlix.

En acabar cada sessió tot el grup ha d’omplir una petita graella d’autoavaluació per veure quines coses hem fet bé i quines podem fer millor a la propera sessió. Si voleu veure algunes imatges de com hem treballat les trobareu clicant a la foto de sota:


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>