Acords, protocols i procediments

El PEC de la ZER especifica les tasques del coordinador/a TIC pel que fa a impulsar l’ús didàctic de les TIC en el currículum escolar i assessorar el professorat per a la seva implantació, així com orientar-lo sobre la formació en TAC, d’acord amb l’assessorament dels serveis educatius de la zona. Les NOFC també fan referència al Coordinador/a TIC (a l’apartat d’òrgans unipersonals de direcció addicionals) en el sentit que en les seves funcions ha de vetllar per l’ús dels aparells d’informàtica de les escoles que integren la ZER, la coherència i la continuïtat de les activitats que es realitzin al llarg de l’educació infantil i primària i s’esmenta que podrà disposar d’una hora lectiva per al compliment de les seves funcions d’acord amb les necessitats i/o possibilitats de la ZER. L’elecció, nomenament i cessament d’aquest càrrec correspon al director/a de la ZER i aquest nomenament abasta fins a la data de fi del mandat del director/a que designarà la persona que cregui que tingui aptituds i actituds per a cobrir aquesta coordinació. A les NOFC es descriuen de nou les funcions del coordinador/a d’informàtica.

Les NOFC, a l’apartat de Normes de convivència de la ZER, especifiquen que no es pot fer ús de telèfons mòbils ni aparells electrònics a l’escola ni a les sortides. En l’apartat específic sobre “Telèfon mòbil” s’indica que en hores de classe, excepte si es tracta d’un cas urgent, els docents no poden fer trucades telefòniques ni contestar missatges particulars. Els alumnes només poden utilitzar el mòbil amb l’autorització del professorat i sempre per a usos educatius.

A l’apartat d’aspectes de funcionament per a tota la ZER s’especifica l’apartat de drets d’ús d’imatges, publicació de dades de caràcter personal i de material que elaboren els alumnes fent referència a la normativa i al fet que s’hagi obtingut el consentiment de les famílies mitjançant el formulari corresponent d’autorització d’ús d’imatges de l’alumne/a, publicació de dades de caràcter personal i material elaborat per l’alumnat (annex 9).

Al PEC es fa referència també al Pla TAC com a annex en l’apartat 3.8.9. El pla TAC, actualitzat el curs 2019/20, és consultable a la web del centre (apartat de documents) i es té en compte per definir i donar sentit al PEC, ja que aquest contempla la descripció del context, funcions i competències transversals que es poden aconseguir gràcies a la creació d’un lloc de treball docent específic estructural en competència digital docent (TIC). S’especifica que “és important que el docent faciliti l’ús de nous recursos i eines que permetin als alumnes construir el seu aprenentatge.  L’aportació de les TIC s’ha de centrar en l’augment de l’autonomia de l’alumne, en la superació de barreres de la distància i el temps per accedir a l’aprenentatge, en la millora de la interacció i en l’oportunitat de compartir la gestió de les activitats d’aprenentatge mitjançant la creació d’un escenari de suport i col·laboració. Es vol un model de pedagogia activa on s’inclogui el treball amb tauletes, ordinadors, fer ús de programes interactius, de presentacions, de comunicació… i cal un docent expert en el tema que impulsi tot aquest treball a l’escola per:

• Incrementar l’ús didàctic de les tecnologies en el procés d’E/A, d’acord amb el que estableixen el pla TAC de ZER, PEZ, PD, DE, amb l’objectiu que els alumnes assoleixin la competència digital, d’acord amb el marc curricular.
  • Impartir docència fent ús de les TAC com a mitjà facilitador de l’ensenyament i com a element curricular, com a CB que han d’assolir els alumnes.
  • Coordinar la formació dels mestres en relació amb les TAC a l’EVEA
  • Assessorar els mestres en l’ús didàctic de les TAC -Coordinar l’ús de les TAC de forma transversal i assegurar que les programacions de les diferents àrees i matèries incloguin un ús actiu adequat de les tecnologies segons el nivell educatiu.
  • Informar i assessorar a l’equip de mestres de la ZER sobre la integració de les noves tecnologies en el procés d’E/A
  • Disposar ordenadament la utilització de mitjans i recursos diferents , per obtenir els objectius o resultats pretesos.
  • Distribuir els recursos i definir les funcions, les competències, les seqüències d’actuació i les responsabilitats al voltant de les TIC.
  • Comprovar i revisar l’estat de l’equipament per tal de comprovar el seu funcionament i si cal, donar avís perquè es pugui arreglar, en cas d’avaria.
  • Analitzar globalment els resultats, els mitjans utilitzats per validar-los. Marcar el que s’ha fet i controlar-ne l’execució.
  • Mantenir al dia el coneixement respecte a les TIC perquè s’asseguri una millor qualitat de l’ensenyament.

També es fa referència, en el PEC al pla d’acollida als mestres i als alumnes (apartats 3.8.10 i 3.8.11., respectivament).