MOODLE ZER GUICIVERVI
CALENDARI ESCOLAR 2025_2026

L’alumnat de cicle superior, després de treballar els diferents tipus de forces i les màquines simples, hem creat unes maquetes amb material reutilitzat. Aquí teniu la mostra del que hem estat fent. Esperem que us agradi tant com a nosaltres.
https://photos.app.goo.gl/Q8pjNrwSV9gJTtic9
El passat dilluns els i les alumnes de Cicle Mitjà de la ZER vam visitar la planta de compostatge i el dipòsit controlat de residus de l’Urgell, a Tàrrega.
Ens vam separar en dos grups i, per una banda, vam visitar la planta de compostatge on vam conèixer tot el procés des que arriben els camions amb el residu orgànic que tots i totes generem, fins que es converteix en compost. Aquest procés tarda 3 mesos i el que ens va sobtar més va ser que el residu orgànic arriba ple ple ple de plàstics! És a dir, que no acabem de reciclar del tot bé. Aquest fet, fa encarir molt tot el procés!
D’altra banda, vam visitar el dipòsit controlat de residus, que és on va a parar el que tirem al rebuig. Allà vam aprendre la importància de reciclar bé i tirar al rebuig únicament el que no podem reciclar als altres contenidors o a la deixalleria, ja que, de tot el que es tira al rebuig no se n’aprofita res!
Després d’aquesta sortida tan interessant continuem treballant tot això a l’aula. És molt important anar recordant que hem d’intentar reduir, produir menys residus (reutilitzant, comprant a granel, etc.) i reciclar el millor possible.
Tots i totes podem fer petites accions per cuidar el nostre planeta!
Benvolgudes famílies, el passat dimecres 2 de novembre, els infants de Cicle Inicial vam realitzar una sortida d’allò més completa. Primer vam visitar la planta del Canal Segarra-Garrigues i allí ens van passar un vídeo per entendre la feina que feien al CSG. Tot seguit vam baixar a la planta on hi ha totes les canonades que transporten l’aigua a tot arreu on hagin de servir el subministrament d’aigua. En acabar vam anar a veure la bassa i allà ens van explicar que era el lloc on emmagatzemen part de l’aigua que es fa servir.
Cap al migdia vam fer una visita a la biblioteca i allí ens van contar un conte. Tot seguit ens van deixar mirar contes i llegir. Com que vam portar les sol·licituds perquè ens facin el carnet de la biblioteca ben aviat ens les faran arribar i podreu anar a buscar una gran quantitat de contes perquè els vostres fills/es s’iniciïn en el món de la lectura.
Per acabar la sortida vam pujar al parc de Sant Eloi i allí vam dinar i jugar amb tots/es els/les companys/es de la ZER de Cicle Inicial.
Durant la setmana del 24 al 28 d’octubre vam realitzar diferents tallers per celebrar, a part de la Castanyada, Halloween.
Els més grans de l’escola van preparar un passatge del terror per on van passar els petits i també les famílies! Vam pintar carabasses molt originals, vam fer una sessió de toca-toca i per últim vam fer tallers terrorífics amb diferents materials i sensacions: Pocions, pintura amb llum negra, espuma, safates sensorials, etc. Ens ho vam passar d’allò més bé.
Tot això, juntament amb les activitats preparades des de l’assignatura d’anglès, van fer que passéssim una setmana ben distreta!
Us deixem un recull de fotos i vídeos.
Les escoles més petites de la ZER sovint ens ajuntem per gaudir d’algunes festes plegats. Ja és tradició celebrar la Castanyada junts!
El divendres 28 d’octubre els infants de Ciutadilla vam anar caminant fins a Guimerà, és un camí planer que ens encanta!
Un cop allà vam estar jugant i vam fer els panellets, l’activitat estrella de la Castanyada! Ens ho vam passar molt bé, grans i petits barrejats en diferents grups. Uns van fer panellets de coco, els altres de xocolata, també d’ametlla i no podien faltar els de cirera. Després els vam portar al restaurant Sant Jordi on ens els van coure. Moltes gràcies, van quedar boníssims!
A la tarda vam repartir els panellets i mentre una família de Guimerà ens ajudava a coure les Castanyes, vam estar assajant les cançons i el ball per quan vinguessin les famílies.
Finalment, vam passar una bona estona ballant i cantant plegats!
BONA CASTANYADA!