A medi hem fet un electroimant!

A coneixement del medi hem vist que la Terra funciona com un imant gegant exercint una força d’atracció que ens empeny cap al seu centre. Aquesta força és la força de la gravetat i actua per igual en tots els països i continents del món.

Posteriorment hem construït un electroimant. Un electroimant és un objecte que actua com un imant mentre està connectat al corrent elèctric. L’hem construït amb un clau de ferro, que ha fet de nucli, i amb un fil conductor de coure, que hem enrotllat al voltant del clau i ha fet de bobina. Al connectar l’electroimant a una pila, un generador elèctric, al seu voltant s’ha format un camp magnètic que ha atret objectes de ferro.

Mireu el vídeo que us ho ensenyem…

Notícies 29/01/2018 – Cicle Mitjà – Escola Jardí de Verdú

Seguim amb les noticies d’aquest segon trimestre. Continuem amb la mateixa dinàmica que al primer trimestre. No obstant, doncs, els nens de cicle mitjà de l’escola Jardí de Verdú expliquem successos que han ocorregut durant aquesta setmana anterior.

Avui dia 29 de Gener de 2018 hem fet un nou noticiari on s’expliquen algunes notícies de Verdú, Comarca, província, Catalunya, etc.

Podeu escoltar aquest desè podcast de la ràdio de cicle mitjà aquí:

 

El diari personal (25/01/2018) – Cicle Superior – Escola Jardí de Verdú

Els alumnes i les alumnes de cicle superior de l’escola Jardí de Verdú seguim amb el nostre diari personal. Com la setmana passada expliquem les nostres aventures personals amb castellà ja que treballem les tipologies textuals amb castellà.

Esperem que gaudiu molt i us ho passeu d’allò més bé escoltant-nos.

Ens anem escoltant! Fins la setmana que ve!

 

Nadal a l’escola de Vilagrassa

El passat mes de desembre va ser molt intens i vam fer moltes activitats relacionades amb el Nadal!

Algunes de les activitats que vam fer van ser…

El calendari d’Advent a totes les aules amb missatges molt divertits, preparar l’arbre de Nadal, anar a buscar el nostre tió pel poble, els més petits vam anar a la llar d’infants el Picarol per interncanviar les postals i felicitar-nos el Nadal, preparar el festival, fer manualitats nadalenques, visita del patge reial per recollir les nostres cartes…

Finalment el 19 de desembre vam fer el festival a la tarda, primer ens vam trobar a l’església i vam fer una representació teatral amb cançons relacionades amb el projecte d’aquest any: ViatZErs pel món! Després ens vam trobar al local on l’AMPA ens havia preparat un bonic escenari per cagar el tió.

Vam acomiadar la jornada amb un tastet de torrons i neules.