MOODLE ZER GUICIVERVI
CALENDARI ESCOLAR 2025_2026

Durant aquests dies, a l’hora de ràdio, els nens i nenes de cicle mitjà han estat treballant la tipologia textuals dels acudits.
Avui ens han llegit els acudits que han preparat. Sincerament, hem rigut molt escolant-los en directe. I, de ben segur que us ho passareu molt bé si els escolteu al podcast que apareix en aquest article.



Aquest segon trimestre estem estudiant els éssers vius. Avui ha vingut la Cristina, l’àvia de l’Olívia i de la Vilma i hem pogut experimentar amb el microscopi òptic, la lupa binocular i les lupes tradicionals!
Ens ha explicat que un holandès treballava en una botiga de teles, va veure que els que compraven teixits miraven la qualitat de la roba amb una lupa per veure si eren realment bons. Un dia va pensar en posar una lupa i una altra al damunt i així és com l’Antonie van Leeuwenhoek va inventar el primer microscopi, el 1674.
El microscopi serveix per mirar microorganismes, els talls han de ser molt fins, translúcids, hem observat teixits de ceba, de falguera, de fetge de porc, de roba… i n’hem vist les cèl.lules! Amb la lupa binocular podem observar cossos més grans, hem mirat una abella, un escarabat, un saltamartí, ous d’aranya, un abellot, sorra… ens ha agradat molt l’activitat, ens ho hem passat genial i se’ns ha obert el cuquet investigador.
Moltes gràcies Cristina!!!
Clica per veure l’àlbum de fotos.
El dia 30 de gener a l’escola Ramon Perelló vam celebrar el Dia Internacional de la Pau. Els alumnes del taller de teatre van fer una representació del conte L’homenet de paper per reflexionar sobre les desgràcies que passen al món i per conscienciar-nos dels valors necessaris per viure en pau. També vam cantar la cançó “Podries” del grup Roba Estesa i vam ballar la dansa dels “Amics.”.
Alumnes del taller de teatre
Fa dies, per l’escola Jardí, van passar els Reis Mags de l’Orient però havien tingut taaaanta feina, a classificar els regals de tots i totes els nens i nenes del món, que es van descuidar un regalet per l’escola!
Els Reis sabien, perquè els hi vam escriure a la carta, que aquest any estem molt posats amb tots els aspectes relacionats amb els científics i els experiments, i per aquest motiu vam demanar si ens podien portar alguna cosa que ens servís a nosaltres per investigar… i sabeu què??? ENS VAN FER CAS!!!
Avui, juntament amb una carta molt llarga on explicaven com havia sigut aquest segon viatge des de l’Orient, ens hem trobat que ens havien portat 10 microscopis de mà que podem portar allà on vulguem i que ens aniran molt bé per començar a ser petits científics! Moltes gràcies als Reis Mags que ho han fet possible! 😉
A més a més, teníem pendent fer una assemblea tota l’escola per parlar de les nostres sensacions, valorar els primers mesos d’escola, expressar com ens sentim,… després dels propòsits que van sortir a la que vam fer a inici de curs i hem aprofitat l’ocasió per poder-la fer. Ha sigut un gran èxit i han sortit coses molt interessants a tenir en compte.
Esperem fer-ne una altra ben aviat i veure si encara seguim en bona direcció per totes les bandes.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Aquest any l’Escola Jardí de Verdú participa amb la revista Xercavins!
Xercavins és la revista independent de Verdú i per l’escola és una gran sort poder-hi participar. Hi ha gran quantitat de seccions i totes elles interessants. S’hi poden llegir noticies, actualitat, entrevistes, creació, educació, entreteniment, etc. I, a partir d’ara, els alumnes i les alumnes de l’escola hi aportaran el seu granet de sorra. Per aquest motiu, a cada publicació hi apareixerà algun treball de l’alumnat.
Els nens i nenes d’infantil han estat els encarregats d’obrir la porta cap aquesta nova activitat. Ells han estat els responsables de crear la tapa de la revista (edició de revista número 76). Tot seguit, en aquest mateix article podeu veure la portada i descobrir com és realment increïble el treball que han fet.

Durant molt de temps l’escola ha estat lluitant per aconseguir que tinguéssim una bona connexió d’Internet. Desprès d’aprovar pressupostos, de gestionar les millores amb la secció d’obres del departament i d’organitzar la instal·lació amb l’àrea TAC (Tecnologies de la Informació i les Comunicacions); l’escola ja disposa d’unes infraestructures d’Internet excel·lents. Només ens falta la connexió de Wi-Fi a l’edifici de primària. Esperem que es solucioni ben aviat.
Aprofitant aquesta gran remodelació, hem reestructurat l’aula d’informàtica/música. Com es pot apreciar a les fotografies fa molt de goig. Molts ordenadors i perifèrics que hi ha actualment són dotacions de diferents famílies. L’escola hem aprofitat aquesta acció i, volem agrair enormement aquesta gran obra de voluntat. Sense aquesta gran ajuda, ara mateix no disposaríem de tant material informàtic i, per tant, els nens i nenes no podrien gaudir tant d’aquesta aula d’informàtica.
Una vegada més: gràcies famílies per fer tant per la nostra escola!