APRENEM DELS OFICIS

Aquest segon trimestre dins del projecte de la transhumància estem treballant diferents oficis. Hem descobert alguns dels oficis tot fent una recerca pel poble, hem parlat i investigat sobre les feines dels nostres familiars, els hem dibuixat, hem fet una enquesta i una gràfica dels oficis de les famílies de l’escola, a través d’imatges hem pogut conèixer oficis antics i comparar-los amb els d’avui en dia, hem  pensat i explicat de què ens agradaria poder treballar de grans i l’alumnat de cicle inicial després ha fet una breu exposició davant dels companys/es de classe….

El dimarts 21 de febrer a la tarda vam visitar el forn del poble. L’Aina, que actualment és la fornera, ens va ensenyar i explicar com es fa el pa, les màquines que es necessiten, els ingredients, ens va respondre una sèrie de preguntes que van sorgir durant el projecte, i ens va regalar unes magdalenes boníssimes…. Vam gaudir molt de la visita i de l’experiència de fer de forneres i forners!

Dimarts 7 de març tot l’alumnat de l’escola va poder gaudir de la visita d’en Jordi, que va venir a explicar-nos l’ofici de pastor. Amb ell l’acompanyava una xaia que els va fer molta il·lusió, li vam poder fer  moltes preguntes, ens va explicar moltes coses interessants, ens va ensenyar i explicar diferents esquelles, com es diuen, vam poder comparar el so que feia cada una… vam gaudir i aprendre moltíssim de la seva visita!

Dilluns 13 de març vam visitar el magatzem d’en Pep, pare d’en Tirs i en Cesc. Ens va ensenyar diferents materials que utilitzen els paletes en la construcció de cases…Ens va explicar algunes de les eines i màquines que fan servir, algunes ens les va engegar i tot davant la demanda dels alumnes, es van poder enfilar molt il·lusionats al toro, un cop ens va haver explicat com es feia una paret tot ells es van posar espontàniament a fer-ne una, vam poder aprendre com es posen les teules per fer una teulada, ens va ensenyar també quines precaucions han de prendre per no fer-se mal o no caure quan s’enfilen…Ens va respondre totes les preguntes que ens havíem preparat per fer-li i totes les que ens anaven sortint!

Volem donar les gràcies l’Aina, al Jordi i en Pep per deixar-nos descobrir i aprendre coses sobre la seva feina. Qui sap, potser d’aquí en sortirà algun forner/a-pastisser/a, pastora o pastor i o algun/a paleta!

Podeu clicar l’enllaç per veure algunes de les fotos: https://photos.app.goo.gl/gzpdzfd2L6ZgiJt67