La Tardor al primer cicle d’infantil

Els més petits de l’escola hem treballat l’arribada de la tardor i la Castanyada de manera vivencial a través de propostes d’experimentació, exploració de l’entorn, contes, cançons populars, joc simbòlic, compartint temps i activitats amb els grans de l’escola, etc.
Hem descobert que a la tardor fa més fred i les fulles dels arbres del pati cauen i es tornen de color groc i marró. També vam visitar el parc d’Els Castanyers i vàrem recollir castanyes.
Hem jugat a la taula d’experimentació amb els tresors de la tardor que ens han portat alguns companys de classe, com pinyes, castanyes i troncs.
Hem tastat diferents fruites típiques de la tardor, notant el gust de cada una, tocant-les i olorant-les.
Per la festa de la Castanyada, hem creat el nostre propi mocador de castanyera fent servir la tècnica de l’estampat amb pintura i segells, però abans hem parlat sobre aquest personatge i hem escoltat contes i cantat i ballat cançons sobre la castanyera. També hem jugat a ser una castanyera i preparar cistells i paperines plens de castanyes.
I el dia de la Castanyada ens van venir a visitar a la nostra aula els companys d’infantil de l’escola, compartint moments de joc, balls i l’estona d’esmorzar. Com a cloenda, van venir de visita unes castanyeres ben especials, que ens van parlar sobre la tardor i ens van llegir un conte. A la tarda vam ser nosaltres els que vam visitar l’escola i vam poder participar de la festa plena de cançons i danses i amb castanyes i panellets per a tots!

Per veure les imatges podeu clicar a la foto o aquí.