Capses niu

El dimarts passat ens van visitar dues monitores de ADEFFA – Camadoca, una d’elles, la Núria, que ja coneixíem de l’any passat.

En aquesta sessió vam fer un breu resum de 10 minuts a l’aula i després vam sortir a veure les capses niu que tenim repartides al voltant de l’escola.

Primer vam anar a veure les de Ratpenat que tenim a l’escola, amb l’ajuda d’un mirall i després d’una càmera vam poder veure que no hi havia res, no hi havia passat cap animal.

Seguidament vam anar a veure la capsa que tenim a l’arbre de la petanca, allà, vam veure que tampoc hi havia hagut moviment.

A continuació, vam anar a veure les dues capses que tenim al serradet de darrera el camp de futbol, allà vam veure que amb una hi havien passat, segurament a fer nit, però no hi havien fet nit.

Vam tornar a l’escola a esmorzar i després vam anar a veure les que tenim a Sant Roc. Allà n’havíem penjat 4, 3 d’elles havien caigut i una… SORPRESA! Hi havia niu!!

Ens el vam emportar a la classe i ara l’analitzarem. Pel que fa a les que havien caigut les vam tornar a penjar.

Ara ens caldrà fer el seguiment a la primavera i anar fent el registre dins la web.

Va ser una experiència molt bonica!

La feina de construir les capses ha donat fruit, ha servit per alguns ocells passar nit o fer niu!

Aquí podeu veure les fotos!