Sortida a la Granadella: un viatge pel patrimoni i el gust de les Garrigues

La setmana passada, els nens i nenes de la ZER vam tenir l’oportunitat de fer una sortida molt especial a la Granadella. Va ser una jornada plena d’aprenentatges, descoberta i convivència, que ens va permetre connectar amb les nostres arrels i conèixer de més a prop un dels tresors del nostre territori: l’oli d’oliva verge extra.

Durant el matí, vam gaudir d’una visita guiada a l’antic molí d’oli de la Granadella. Amb una explicació molt dinàmica i adaptada als infants, vam poder veure de prop les màquines que s’utilitzaven antigament i entendre el procés d’elaboració de l’oli. Una manera magnífica de viure la història i entendre la importància que ha tingut i segueix tenint l’oli a la nostra comarca.

Tot seguit, ens vam desplaçar al CCOC, ubicat a l’antic convent de la Granadella, on vam fer un tast d’oli guiat. Va ser una experiència sensorial molt enriquidora: vam aprendre a identificar les qualitats d’un bon oli, a distingir aromes i sabors, i a valorar la feina que hi ha darrere de cada gota d’or líquid.

Per acabar d’arrodonir el dia, vam anar a dinar a l’ermita de Sant Antoni, un entorn preciós i tranquil, ideal per compartir estones de joc, conversa i natura. Després de dinar, vam tornar cap a les escoles, amb la motxilla plena de noves vivències i coneixements.

Volem agrair a la comunitat de les Garrigues Altes per oferir-nos aquesta activitat, pensada perquè els infants puguin conèixer en més profunditat el nostre entorn, les tradicions i el patrimoni cultural de la nostra terra.

Un dia per recordar!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>