COMPETÈNCIA DIGITAL DE L’ALUMNAT

CICLE INICIAL  

DIMENSIÓ INSTRUMENTS I APLICACIONS

  • Conèixer el nom i la funció dels dispositius: torre, teclat, ratolí, pantalla, altaveus… Fer ús del ratolí per a realitzar les activitats encomanades: botó esquerre. Reconèixer les icones de l’escriptori: accés a Internet, editor de textos, menú inici, …
  • Conèixer el nom i la funció d’altres dispositius: impressora, PDI, tauleta, memòria USB… Fer ús del teclat: lletres, números, punt, coma i majúscules. Accions bàsiques: obrir/tancar finestres, arrossegar/seleccionar elements, ….
  • Engegar i tancar l’ordinador, monitor i altres dispositius. Reconèixer els formats bàsics de fitxer: text, presentació, web Escriure paraules i frases senzilles inserir imatges d’Internet
  • Conèixer funcions bàsiques de l’edició d’imatge fixa: retallar, copiar, enganxar, modificar… Fer ús de les eines de formatació bàsiques: mida i color de lletra, negreta, cursiva… Fer us d’ordinador, dispositius mòbils i tauletes digitals per reproduir i enregistrar vídeos.

DIMENSIÓ TRACTAMENT DE LA INFORMACIÓ I ORGANITZACIÓ D’ENTORNS DE TREBALL I APRENENTATGE

  • Ús dels navegadors per accedir a la xarxa Ús del cercador Google per accedir al contingut online Ús de la barra d’adreces per accedir a una web concreta.
  • Ús de la pàgina web de l’escola com a eina de consulta. Ús de la plataforma Moodle com a eina d’aprenentatge Guardar una arxiu a l’ordinador: ús de la partició T:/

DIMENSIÓ COMUNICACIÓ INTERPERSONAL I COL.LABORACIÓ

  • Conèixer el correu electrònic i la seva utilitat Fer ús del correu com a tipologia textual.

DIMENSIÓ HÀBITS, CIVISME I IDENTITAT DIGITAL

  • Valorar la importància d’una postura corporal adequada davant el PC. Valorar la necessitat de mantenir distància vers la pantalla o monitor
  • Tenir cura davant l’accés a continguts inadequats per l’edat i valorar l’ajuda de pares i docents. Valorar la necessitat de mantenir un so musical moderat en el treball digital.
CICLE MITJÀ 

DIMENSIÓ INSTRUMENTS I APLICACIONS

  • Conèixer les funcions dels ports USB, entrada/sortida so, HDMI
  • Conèixer les funcions d’impressió, entrada USB, memòria USB…
  • Conèixer i usar les funcions inici, paperera, cercador, navegador…
  • Utilitzar el teclat per escriure frases i textos en l’editor de textos.
  • Conèixer les funcions marges, corrector ortogràfic, interlineat…
  • Conèixer el mètode per inserir imatges i editar-les.
  • Utilitzar la memòria USB o la unitat T:/ per emmagatzemar arxius.
  • Utilitzar les eines de presentació multimèdia per a fer presentacions.
  • Elaborar documents per a ser presentats amb adequació.
  • Utilitzar els navegadors web per accedir a Internet.
  • Procés de copiar / pegar d’un text, fotografia o altres.
  • Conèixer el funcionament d’obrir, minimitzar i tancar finestres.

DIMENSIÓ TRACTAMENT DE LA INFORMACIÓ I ORGANITZACIÓ D’ENTORNS DE TREBALL I APRENENTATGE

  • Discriminar la informació rellevant d’una web i verificar-la.
  • Conèixer l’ús d’un buscador: paraules clau, fiabilitat.
  • Valorar els perills i riscos de penjar continguts a la xarxa.
  • Creació de contingut multimèdia: mapes virtuals, presentacions…
  • Ús de la pàgina web del centre i de l’entorn NODES.
  • Organitzar la informació: taules, mapes i gràfics.
  • Utilitzar les apps Drive o Photos per editar fotografies o vídeos.
  • Conèixer el procés d’edició online de fotos, vídeos i arxius mp3.
  • Utilitzar les tauletes digitals per a gravar so, fer fotografies…

DIMENSIÓ COMUNICACIÓ INTERPERSONAL I COL.LABORACIÓ

  • Utilitzar el correu electrònic propi o d’escola per a accedir a material multimèdia.
  • Coneix el procés d’enviar un correu electrònic i les particularitats: adreça, emissor/receptor, contingut…

DIMENSIÓ HÀBITS, CIVISME I IDENTITAT DIGITAL

  • Compartir documents amb el Drive o Photos d’escola i edició entre diferents persones.
  • Participar activament a la pàgina web del centre amb comentaris i aportacions.
CICLE SUPERIOR 

DIMENSIÓ INSTRUMENTS I APLICACIONS

  • Conèixer el nom i les funcions del dispositius i perifèrics.
  • Conèixer les funcionalitats: port USB, auriculars, impressora…
  • Conèixer i dominar les aplicacions del ratolí, teclat, Pen Drive…
  • Utilitzar la tauleta digital com a eina per fer fotografies, vídeos i accés a la web.
  • Conèixer les icones bàsiques de l’ordinador: inici, servidor, paperera…
  • Dominar les eines: retallar, copiar i enganxar, guardar i compartir.
  • Utilitzar el Google Drive i Photos per compartir i emmagatzemar informació.
  • Utilitzar la unitat T:/ per emmagatzemar arxius.
  • Fer ús d’aplicacions web per alterar el contingut de fotografies i arxius de so.
  • Mostrar habilitat en l’escriptura al teclat amb l’editor de text i online.
  • Dominar la presentació de diferents tipologies textuals: text, presentació…
  • Buscar informació a la web i discriminar la més destacada i utilitzar-la.
  • Inserir imatges i/o vídeos en editor de text, editor online o presentacions.
  • Dominar l’ús de taules i gràfics per presentar informació.
  • Conèixer i dominar les funcions bàsiques del so, vídeo i audiovisuals.
  • Conèixer els navegadors web i les possibilitats d’ús.
  • Ús de la xarxa per accedir al contingut online i extreure’n informació.Ús de programari online per crear continguts.

DIMENSIÓ TRACTAMENT DE LA INFORMACIÓ I ORGANITZACIÓ D’ENTORNS DE TREBALL I APRENENTATGE

  • Conèixer i dominar l’entorn MOODLE de la ZER.
  • Conèixer i dominar el NODES per a compartir arxius.
  • Conèixer i dominar el CANVA com a eina digital d’edició de presentacions.
  • Conèixer i dominar el WORD i POWER POINT per a confeccionar arxius.
  • Conèixer i dominar el PHOTOS i el DRIVE per a compartir i emmagatzemar.

DIMENSIÓ COMUNICACIÓ INTERPERSONAL I COL.LABORACIÓ

  • Utilitzar el correu electrònic propi o d’escola per a accedir a material multimèdia.
  • Coneix el procés d’enviar un correu electrònic i les particularitats: adreça, emissor/receptor, contingut…

DIMENSIÓ HÀBITS, CIVISME I IDENTITAT DIGITAL

  • Compartir documents amb el Drive o Photos d’escola i edició entre diferents persones.
  • Participar activament a la pàgina web del centre amb comentaris i aportacions.