El Projecte educatiu de ZER, és la mà xima expressió de l’autonomia dels centres, recull la identitat de la ZER, les singularitats dels centres que la conformen, n’explicita els objectius, n’orienta l’activitat i hi dona sentit amb la finalitat que els alumnes assoleixin les competències bà siques i el mà xim aprofitament educatiu.
És el document estratègic marc de la institució escolar que en defineix el funcionament en l’à mbit curricular, l’organitzatiu, de gestió econòmica i de gestió de personal, adaptat a la realitat dels alumnes i a l’entorn. Incorpora el carà cter propi del centre.
Serveix per orientar l’activitat educativa del centre i contribueix a impulsar la col·laboració entre els diversos sectors de la comunitat educativa i la relació entre el centre i l’entorn social.
El 22 de maig de 2019 es va aprovar l’actual Projecte Educatiu de la ZER El FrancolÃ. El curs 19-20 és va elaborar un ANNEX del PEZ per a cada centre de la ZER.
Escola El Bosc     Escola La Riba     Escola Rocabruna      Escola Els Til.lers
També formen part del projecte educatiu els següents documents:
- Carta de compromÃs
La carta de compromÃs educatiu és un document que té com a finalitat potenciar la comunicació, la participació, la implicació, el compromÃs i la corresponsabilitat entre els centres i les famÃlies en l’educació d’infants.
Carta de compromÃs Educació Infantil       Carta de compromÃs Educació Primà ria
- Projecte lingüÃstic
El Projecte lingüÃstic és el document que recull els aspectes relatius a l’ensenyament i a l’ús de les llengües de l’escola. En aquest cas queda recollit en el projecte lingüÃstic de la ZER El FrancolÃ. En aquest document queden definits el tractament de la llengua catalana com a llengua vehicular i d’aprenentatge, el procés d’ensenyament i aprenentatge de la llengua castellana, les diferents opcions amb referència a les llengües estrangeres i els criteris generals per a les adequacions de les llengües a la realitat sociolingüÃstica de la nostra ZER.
- Projecte de convivència
El Projecte de convivència ha de reflectir les accions que el centre educatiu desenvolupi per capacitar tots els alumnes i la resta de la comunitat escolar per a la convivència i la gestió positiva dels conflictes. En aquest sentit, el Departament d’Educació posa a l’abast de tots els centres educatius una aplicació informà tica amb elements de diagnosi, orientacions i recursos per elaborar-lo.
- EDC
L’Estratègia Digital de Centre (EDC) és un document que recull totes les accions que es realitzen en un centre, i les que es realitzaran a mitjà termini, per aconseguir la mà xima competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre educatiu. Ha de tenir com a referent el Pla d’educació digital de Catalunya (PEDC), on s’indica la necessitat d’assolir la fita d’una societat digitalment competent, fent èmfasi en l’equitat i tenint en compte l’evolució del context social i tecnològic.