Sortida a Vímbodi i l’Espluga de Francolí

El passat 24 de maig, l’alumnat de l’escola Sant Agustí varen anar de sortida a Vímbodi i a l’Espluga de Francolí.

A Vimbodí, l’alumnat va realitzar dues activitats paral·leles. Una de les activitats consistia en  veure com un artesà treballa el vidre, les eines que utilitza i la creació de diversos objectes fets amb vidre i un polsim que servia de tint.  Van gaudir molt veien un ofici que poc a poc s’està perdent. L’altra activitat proposada tractava d’una explicació de tot allò necessari per a portar a terme aquest ofici: eines, forn i temperatura, tint… Tant grans com petits/es van poder tocar les diverses eines exposades.

Més tard, a l’Espluga de Francolí, van poder entrar a la Cova de la Font Major, on els hi van fer un recorregut per la formació geològica, el redescobriment de la cova, les excavacions i un llarg recorregut per la  preshitòria (Paleolític, Neolític, Edat de Bronze, Època Ibèrica, Època Romana i S.XX) a través d’explicacions realitzades per la guia i petits vídeos. A més a més, van poder veure figures a mida real dins de la cova-museu. El nostre alumnat va aprendre molt i s’ha quedat amb ganes de continuar el viatge per dins la cova.

Tot i ser un dia passat per aigua, tots i totes s’ ho van passar molt bé!