COEDUQUEM A L’AULA DELS PETITS

“A la Rateta li encanta llegir però un grapat d’animals no la deixen concentrar-se en la lectura i s’entesten en proposar-li matrimoni però a ella no li interessa gens ni mica el que li expliquen. Per sort descobreix que no tots busquen el mateix.”

Aquest és l’inici del que avui ha passat amb l’alumnat d’Educació Infantil i Cicle Inicial. Han gaudit de la teatralització del conte “La rateta que llegia a l’escaleta” per treballar els estereotips, tot mostrant les desigualtats de gènere que imperen en la societat  i fomentar l’esperit crític en la infància.

El taller l’ha dut a terme l’Era’e Ortet, una gran contacontes i il·lustradora, qui ha explicat i representat el conte La rateta que llegia a l’escaleta. AQUI PODEU VEURE UN RECULL DE FOTOS DE L’ACTIVITAT.

Ens ha sorprès el disseny dels animals, ja que cadascun d’ells estava format per les lletres del seu nom.

En acabar han realitzat un petit taller amb una manualitat que s’han dut a casa: un punt de llibre.

El Consell Comarcal, juntament amb els Serveis Educatius de la Ribera d’Ebre, ens van fer arribar una proposta d’activitats coeducatives, per realitzar-les amb els més petits de l’escola, com a complement del que ja anem realitzant al llarg del curs. Aquesta activitat és part d’un treball transversal entre les àrees de igualtat, SIAD i Joventut i amb el compromís pel foment de la igualtat i la prevenció del sexisme.

Moltes gràcies per deixar-nos gaudir de la iniciativa!