Xerrada: “FEM ÚS DE LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA”

El dia 24 d’octubre es celebra el Dia Mundial de les Biblioteques. La manera de celebrar-ho enguany, a la nostra escola, va ser amb una activitat adreçada a l’alumnat i una altra adreçada a tota la comunitat escolar i veïnat del municipi, en general.

El dijous dia 26 d’octubre va tenir lloc la primera activitat: la xerrada que portava per títol “Fem ús de la biblioteca de l’escola”. Va ser impartida per la coordinadora de la biblioteca escolar, Anna Bladé. Amb aquesta xerrada es pretenia:

• apropar la biblioteca de l’escola a la comunitat escolar i veïnat en general,
  • aprendre a consultar el fons bibliogràfic del centre, catalogat amb el programa ePèrgam,
  • animar al préstec dels llibres de la biblioteca per a ús personal i per als seus fills i filles,
  • publicitar la franja de “biblioteca oberta al veïnat”,
  • animar a participar com a voluntari en les tasques bibliotecàries.

En primer lloc es va fer una explicació amb la distribució dels llibres en els diferents espais de la biblioteca, es va explicar la seva procedència (adquisicions del centre i donacions de diferents sectors: famílies, veïnat, organismes diversos, etc), es van explicar com gestiona el préstec l’alumnat, de quina manera els recomanen als seus companys i com es recullen les diferents recomanacions.

Després vam passar a la part pràctica en la què es van explicar els passos per poder accedir a la catalogació amb el programa ePèrgam i com podran sol·licitar el préstec dels llibres.

Vam comptar amb un 33’33% de participació per part de les famílies del centre, amb molt bon feed-back de totes les mares assistents.

Per poder arribar a totes aquelles que no van poder assistir presencialment, es va fer arribar un full-resum amb la indicació dels passos a seguir per poder accedir al nostre fons bibliogràfic.

Clicant a aquest enllaç Consultar ePèrgam podreu seguir els passos per accedir al programa ePèrgam i consultar els llibres de la nostra escola que estiguin catalogats (tot i que en tenim una bona pila que encara no els hem introduït i aquests no els podreu trobar dins el programa).