Entenem l’avaluació com un mitjà per identificar els continguts i les competències assolides pels alumnes en el marc de les seves diferències de ritmes i capacitats. L’avaluació ha de ser una eina que permeti a alumnes i mestres identificar les dificultats del procés d’aprenentatge i trobar estratègies per superar-les. També ha de servir als mestres i al centre analitzar, valorar i reorientar l’acció educativa.
L’avaluació dels processos d’aprenentatge dels alumnes en l’educació primària és contínua i global, que integra la valoració de totes les àrees, amb una visió globalitzada del procés d’aprenentatge i centrada en el desenvolupament i la consolidació de les competències bàsiques.
L’avaluació té un caràcter formatiu i formador, que ha d’afavorir l’autoregulació de l’aprenentatge per part de l’alumnat.
En l’avaluació de l’alumnat es tindran en compte els següents criteris:
- Assistència a l’escola
- Participació i implicació a la classe i a l’escola
- Comportament i actitud a classe (respecte, responsabilitat, autonomia)
- Organització i ús del seu material
- L’ús de diferents recursos i eines d’aprenentatge, incloent-hi les TIC a partir de 2n
- Interès i implicació davant els aprenentatges
- La realització dels deures i l’estudi
- Treballs i activitats realitzats durant el curs
- Continguts i competències assolides respecte als objectius que s’han proposat
- Controls (a partir de 3r)
- La bona lletra, la pulcritud i la qualitat de la feina
- Maduresa i coneixement de les pròpies capacitats
A la ZER hem preparat una sèrie de continguts clau que considerem necessaris per determinar si l’alumnat supera un cicle:
Continguts clau de llengua catalana
Continguts clau de llengua castellana
Continguts clau de llengua anglesa
Continguts clau de matemàtiques