Avaluació

Entenem l’avaluació com un mitjà per identificar els continguts i les competències assolides pels alumnes en el marc de les seves diferències de ritmes i capacitats. L’avaluació ha de ser una eina que permeti a alumnes i mestres identificar les dificultats del procés d’aprenentatge i trobar estratègies per superar-les. També ha de servir als mestres i al centre analitzar, valorar i reorientar l’acció educativa.

L’avaluació dels processos d’aprenentatge dels alumnes en l’educació primària és contínua i global, que integra la valoració de totes les àrees, amb una visió globalitzada del procés d’aprenentatge i centrada en el desenvolupament i la consolidació de les competències bàsiques.

L’avaluació té un caràcter formatiu i formador, que ha d’afavorir l’autoregulació de l’aprenentatge per part de l’alumnat.

En l’avaluació de l’alumnat es tindran en compte els següents criteris:

  • Assistència a l’escola
  • Participació i implicació a la classe i a l’escola
  • Comportament i actitud a classe (respecte, responsabilitat, autonomia)
  • Organització i ús del seu material
  • L’ús de diferents recursos i eines d’aprenentatge, incloent-hi les TIC a partir de 2n
  • Interès i implicació davant els aprenentatges
  • La realització dels deures i l’estudi
  • Treballs i activitats realitzats durant el curs
  • Continguts i competències assolides respecte als objectius que s’han proposat
  • Controls (a partir de 3r)
  • La bona lletra, la pulcritud i la qualitat de la feina
  • Maduresa i coneixement de les pròpies capacitats

A la ZER hem preparat una sèrie de continguts clau que considerem necessaris per determinar si l’alumnat supera un cicle:

Continguts clau de llengua catalana

Continguts clau de llengua castellana

Continguts clau de llengua anglesa

Continguts clau de matemàtiques