ESCOLA FONT DE L’ARC: Taller dels mossos d’esquadra

El dimarts 10 d’Octubre de 2023, en Xavi i la Mari, dos mossos d’esquadra, van vindre a l’escola a fer un taller amb els alumnes de 4t, 5è i 6è.

Què ens van explicar?

Ens van fer pensar sobre la idea de que tots som iguals però a la vegada diferents, és a dir, tot i tenir diferents capacitats tots tenim els mateixos drets i obligacions.

Vam parlar sobre empatia, respecte cap als altres i cap a un mateix, actuar i posicionar-nos contra el bullying i altres injustícies. Ens van donar consells per fer les coses bé i aprendre a conviure.

Què vam fer?

Vam escoltar amb atenció tot el que ens explicaven, vam donar la nostra opinió, vam fer preguntes, vam participar en un debat sobre diferents idees, vam reflexionar…

I vam veure un vídeo resum de la pel·lícula Wonder, que tracta d’un nen que patia bullying a l’escola. El rebutjaven per ser diferent. Tot i les dificultats, el nen aconsegueix grans coses.

Si voleu donar-li una ullada al tràiler, aquí us deixem l’enllaç:

Que hem après?

A reflexionar sobre:

– Les diferències individuals ens fan forts com a grup.

– Compartir les nostres diferències ens ajuda a comprendre’ns.

– Hem de ser qui vulguem ser, sense tenir por.

– Ens hem de respectar entre nosaltres.

– Tots juguem un paper en l’assetjament. Ens hem de posicionar contra el bullying.

– Si ets assetjat/da, comunica-ho a algú (pares, mestres, entrenadors, amics…)

Article realitzat per alumnat.