ERASMUS IN TURKEY: Second day

Ens aixequem a les 7.00. L’escola comença a les 9.00 i a les 8.30 ens passa buscar el microbús que cada dia serà el nostre mitjà de transport per Antalya. A l’hotel l’esmorzar és de bufet: ous bullits, patates fregides, embotits, amanida variada, melmelades, iogurt, olives, cereals, pa, pasta brisa amb formatge, llet, te…

A l’escola ens estan esperant. Per començar els dilluns l’alumnat de l’escola canta l’himne nacional i s’aixeca la bandera turca. Ens expliquen que fan la cerimònia cada dilluns i divendres. Després alumnes de l’escola ens acompanyen pels diferents espais del centre i expliquen que s’hi fa en cadascun.

A les classes de cicle mitjà ens fan la presentació de les maquetes de màquines simples que havien fet i ens expliquen el seu funcionament.

Anem a esmorzar al «fairy tale garden» que tenen a l’escola, és el seu hort que el tenen decorat amb dibuixos de contes tradicionals turcs. Mares de l’escola ens han preparat menjars típics tant dolços com salats. Està molt bo!!

Tot seguit, anem a la biblioteca i en grups internacionals comencem a treballar amb els microbits. La Çigdem ens ensenya a programar els sensors de llum i so. Anem practicant per aprendre a utilitzar-los. Els nens i nenes comencen a interaccionar amb els nous amics i amigues.

Després de dinar anem a visitar les cascades del riu Dudan que passa pel centre de la ciutat, un gran espai verd, amb salts d’aigua i coves de pedra tosca formades per la calç de l’aigua del riu. Allí mateix també veiem un moli d’oli prehistòric.

Tornem a l’escola i seguim amb el treball amb els microbits, ara aprenem a que facin música i a escriure paraules amb les llums de la placa. A la tarda l’escola està tranquil·la perquè els altres cursos no tenen classe.

Tornem a l’hotel i anem cap a la ciutat antiga d’Antalya, el marit d’una de les mestres ens fa de guia. Entrem en una mesquita actual, cal que ens descalcem per poder entrar-hi, visitem una altra mesquita del S XII, passegem pels carrerons antics i plens de botigues fins anar a parar al port vell. Es comença a fer fosc i la vista de les muralles és especialment bonica.

Sortim de la ciutat vella per la porta d’Adrià i anem a sopar i dormir.

Ha estat un dia intens i molt interessant.