Projecte educatiu

La nostra ZER la formem tres escoles amb una llarga tradició de cooperació.

Som escoles petites, de poble i públiques arrelades al territori que compartim un mateix Projecte Educatiu i una mateixa Programació General.

Treballem en un espai de llibertat per als infants on la interacció d’alumnes de diferents nivells enriqueix el seu procés d’aprenentatge. Potenciem la cooperació, la tolerància i la convivència en la nostra comunitat educativa.

LÍNIA EDUCATIVA

Atenció individualitzada, on els grups reduïts i la major proximitat amb el professorat permet un aprenentatge més actiu.

Atenció a la diversitat, respectant ritmes de treball, de maduració i d’aprenentatge de cada alumne/a.

Metodologia que potencia l’autonomia, la responsabilitat i els hàbits de treball. Utilització de les noves tecnologies.

Educació competencial, que implica utilitzar de manera efectiva coneixements, habilitats i actituds per interactuar en una societat canviant.  Ampliació horària amb la sisena hora.

PROJECTES

• Avançament de la llengua anglesa a Educació Infantil. “Workshop in english”, tallers i racons en llengua anglesa.
  • “Yes, we speack”, projecte d’expressió oral en anglès.
  • Projecte interdisciplinari: treball d’investigació que parteix de la curiositat i les inquietuds dels infants i on intervenen diverses àrees.
  • Participació en projectes convocats pel ME per a la millora de l’aprenentatge entre centres de diverses comunitats autònomes.
  • Teatre: treball competencial a partir de l’expressió artística.
  • Hàbits saludables: Pla de consum de fruita a les escoles i esmorzars saludables.
  • Pla lector: Apadrinament lector, el gust per la lectura, …
  • Formació interna en centre per al professorat.
  • Projecte “Patis educadors”.

ACTIVITATS

• Colònies i camps d’aprenentatge.
  • Sortides relacionades amb els projectes treballats
  • Trobades de ZER.
  • Festes tradicionals.
  • Jornades literàries.
  • Activitats amb diverses entitats.

SERVEIS I ACTIVITATS COMPLEMENTÀRIES

• Menjador.
  • Acollida matinal.
  • Activitats extraescolars a càrrec de l’AMPA.

RELACIONS AMB LA COMUNITAT

• Centre col·laborador Facultat Ciències de l’Educació (pràctiques).
  • Coordinació amb l’ Escola Bressol i l’ Institut de referència.
  • Col·laboració amb Ajuntament i AMPA.