L’art romànic de Son

L’alumnat de Cicle Superior de la nostra Zer avui ens hem desplaçat a Son. El Camp d’Aprenentatge ens té preparades unes activitats per contextualitzar la jornada:

• La línia del temps: coneixem quines etapes de la història hi ha, quins fets han ocorregut que les fa conegudes i també quina corrent artística s’hi desenvolupava.
  • Piràmide de la societat feudal: centrant-nos el l’Edat Mitjana, descobrim qui eren els privilegiats i no privilegiats. Amb disfresses, identifiquem qui pertany a la noblesa i el clergat i també els camperols i artesans.

Esmorzem plegades al poble per agafar forces i conèixer curiositats de l’església de Sant Just i Sant Pastor, els patrons de Son. La coneixem per fora, veient que és romànica pels seus arcs de mig punt i reconeixent observant les pedres en quines fases es va construir. Mirant-la per dins, aprenem moltes curiositats de la religió catòlica amb el retaule que hi ha a l’altar. Sabíeu que… en l’Edat Mitjana a Son vivien unes 500 persones? Tenien 3 ermites (una ja derruïda, una mig derruïda i la que hem analitzat)

Fem gana per dinar tot baixant a peu de Son al Camp d’Aprenentatge d’Esterri, observant el bonic paisatge de tardor. Un cop arribem, dinem i juguem plegades. Ens preparem per l’últim taller de la jornada: la pintura al tremp. Aquesta tècnica és la que utilitzaven per pintar els retaules, amb pigment natural. Cadascú deixa volar la seva imaginació i ens convertim en grans artistes! Serà el nostre record de la jornada!

Ens ho hem passat d’allò més bé! Moltes gràcies!

#SomZer #FemEscola