Presentació

La ZER Alt Pallars va ser creada el curs 1990-91, per tal de pal·liar l’aïllament de l’escola rural i d’aconseguir una unificació i coordinació entre els alumnes i mestres dels centres d’Espot, La Closa d’Esterri d’Àneu, Alins , Ribera de Cardós, Tírvia, Llavorsí i Rialp.
Es tanca l’escola d’Espot al juny de 1995.
A finals de juny del 2003 l’escola la Closa d’Esterri d’Àneu deixa de formar-ne part i la ZER queda amb la mateixa composició que a l’actualitat : Escola d’Alins , Escola de Llavorsí , Escola Els Minairons de Ribera de Cardós, Escola Montsent de Pallars de Rialp i Escola de Tírvia.

La nostra ZER és gran en quant a alumnat i al llarg de la seva història ha oscil·lat entre 130 i 160 alumnes, amb un índex baix de nouvinguts en l’actualitat, però alguns cursos ha estat bastant important aquest alumnat.
L’absentisme és poc significatiu. Els nens i les nenes són del poble o municipi en els que es troben ubicades les escoles,.
En acabar Primària, els alumnes de la Zer poden escollir el Ses Morelló d’ Esterri d’Àneu o l’IES Hug Roger III de Sort.