SETMANA DE LA CIÈNCIA

Aquest curs la setmana de la ciència va començar el dilluns dia 16 i va acabar el divendres dia 27 (ocupant dues setmanes). A l’escola d’Espluga de Serra vam fer diferents activitats.

La primera setmana l’alumnat de Cicle Superior vam anar al Camp d’Aprenentatge de la Vall de Boí i la resta d’alumnat de l’escola va gaudir d’un Taller de contacontes, per tant, no vam fer experiments.

El dimarts 24, després d’una cap de setmana llarg, vam començar amb els experiments. Just abans de dinar ens vam repartir en tres grups i vam poder gaudir de tres experiments diferents que ens van preparar les mestres. El primer consistia en crear un “huracà” dins d’una ampolla; el segon veure què passava si afegies trossets de xocolata dins d’un got amb gasosa; i el tercer aconseguir travessar un globus amb un pal punxegut sense que petés. Ens ho vam passar molt bé investigant què passava i el per què! A la tarda, en fam ver un que consistia a posar un ou amb vinagre, amb gasosa o amb aigua i veure què passava al cap d’uns dies.

El divendres 27 cada alumne/a de manera individual o per grupets vam preparar uns experiments per explicar a la resta d’escola. Ens vam organitzar i per ordre cadascú va poder sortir a fer el seu. N’hi va haver molts i molt diferents: alguns amb foc, altres amb aigua… Tots van ser molt originals! Er últim, vam agafar els ous i vam comprovar què havia passat.

A part d’aquests dos dies, cada aula amb el seu grup també va fer com a mínim dos experiments diferents. D’aquesta manera, tothom va poder gaudir d’aquesta setmana tan especial.