SORTIDA AL CdA DE LA VALL DE BOÍ

El dimarts dia 17 de novembre l’alumnat de cicle superior de l’Escola d’Espluga de Serra vam anar al Camp d’Aprenentatge de la Vall de Boí per realitzar diferents activitats relacionades amb els animals del nostre entorn.

Aquest any hi vam anar sense la resta d’alumnat de cicle superior de la ZER. Quan vam arribar ens van explicar en què consistiria el nostre dia i de seguida ens en vam anar al parc del Salencar. Un cop allà, la primera activitat que vam fer va ser la de reconèixer petjades de diferents animals que podem trobar a la zona. Per poder-ho fer, ens vam dividir en dos grups i ens van donar el material necessari: banderetes de diferent colors i una clau dicotòmica per a poder saber amb exactitud de quines petjades es tractaven. Després de comprovar si les havíem encertat, vam seguir amb la segona taca, que va consistir en utilitzar un GPS per tal de trobar unes caixes trampa. Aquestes caixes havien estat col·locades la nit abans per tal de veure els mamífers petits que serveixen d’aliment a altres. Un cop trobades totes vam parar  esmorzar. Més tard, les vam anar obrint. Va ser interessant perquè vam trobar dues musaranyes i dos ratolins, que un cop pesats vam tornar a deixar al seu hàbitat. Per últim, vam escollir una petjada i la vam estampar a l’argila per poder-nos-la endur. Aquesta va ser l’última activitat del matí.

A l’hora de dinar vam estar a l’aire lliure i vam poder jugar amb les tirolines, ja que feia molt bon temps. A tres quarts de dues vam entrar al CdA i vam començar l’última activitat, que va consistir en analitzar egagròpiles per tal de classificar el petits ossets i saber de quin animal es tractava. Va ser molt divertit poder anar traient els ossos i anar construint l’esquelet. Ens vam poder endur l’esquelet i els ossets que ens va faltar enganxar.

Va ser un dia diferent i ens ho vam passar molt bé!