L’ukelele a la ZER

Aquest any, a l’hora d’instrument, hem començat a tocar l’ukelele. És un instrument petit, fàcil de guardar i transportar, lleuger, harmònic, melòdic, econòmic i, a més a més, permet cantar i tocar a l’hora.

Tocant l’ukelele entrenem, entre altres coses, el pensament lògic i verbal; la memòria visual, gestual i auditiva; la sensibilitat artística; l’escolta activa i la imaginació i improvisació, a més de permetre una millor atenció a la diversitat o conèixer de forma més dinàmica la història de la música, els estils i gèneres.

Els infants de la ZER han acollit la iniciativa amb moltes ganes i motivació, està sent una experiència molt completa tant pel que fa a la part musical com pel que fa a l’autonomia i la responsabilitat de tenir cura del seu propi ukelele. Alhora, també reforcem els vincles entre nosaltres i millorem la cohesió grupal ja que, perquè una cançó soni bé tots hi hem de posar el nostre gra de sorra.

Sembla que estem tots i totes molt engrescats amb aquest nou projecte. Mireu quin goig que fan i què bé que sonen!!!

Aquí teniu alguns vídeos:

Mou-te Castell-Ciutat

Mou-te Arnau Mir

Mou-te Alàs

Treballar la música d’aquesta manera, ens permet adaptar el nivell a cada alumne, incorporar altres instruments poder gaudir de moments com aquests:

Ukelelelé ukelelelà!

Gràcies a la Violant Olivares i l’Eduardo Hernández, que amb el seu mètode per introduir l’ukelele a l’escola, ens ha aportat molts recursos i dinàmiques per a poder treballar a l’escola. Si voleu veure un resum del projecte i materials que anem treballant podeu consultar a http://www.ukeleleukelela.cat/

Salut i Música!