LA MONA I LA PRIMAVERA

Aquest passat dilluns dia 8 d’abril, els nens i nenes de l’escola de Navès ens vam convertir en uns experts pastissers i pastisseres. Amb la Pasqua a tocar, ens vam arremangar, vam  posar mans a la massa i vam experimentar unes sensacions ben dolces tot fent la “nostra mona de Pasqua”.

Sempre que podem, relacionem la mona amb els treballs de plàstica que anem realitzant a l’escola. Un dels treballs que vam fer, va ser la representació, en paper, de l’arribada de la primavera, cadascú ho va fer amb la tècnica que li va venir més de gust aplicar. Fent vincle amb aquest treball, enguany hem volgut representar la primavera tot fent una bonica, acolorida i elegant papallona. Cadascuna de nosaltres va elaborar la seva mona que després ens en vam endur cap a casa.

Per tal de donar-nos algunes idees, els mestres de l’escola ens van ensenyar la mostra, d’una papallona que havien fet ells. La vam fer servir  de model però cadascú la va decorar com va voler i va escollir  quina  combinació li semblava més bona per farcir la mona; crema de cacau, natilla o bé melmelada de maduixa.

Els primers en realitzar la mona vam ser els més grans de l’escola que amb molta delicadesa i concentració vam elaborar unes papallones molt boniques tot seguint els passos que ens indicaven.

Quan els alumnes de Cicle Mitjà i de Cicle Superior vam acabar, vam anar agafar un alumne d’Ed. Infantil o de Cicle Inicial, per tal de donar-los un cop de mà en la realització de la seva mona.

Treballar petits i grans ens ajuda a fomentar l’aprenentatge entre els uns i els altres. Els grans aprenem a ajudar aquells que ho necessiten i d’altra banda, els petits se senten més autònoms i segurs a l’hora de fer les seves tasques.

Mentre alguns dels alumnes ajudàvem als menuts de l’escola, altres anàvem fent tres mones més grans que ens vam menjar, juntament amb els pares i mares, quan  vam sortir de l’escola a les 5 de la tarda. Tots van dir que les mones estaven boníssimes!

Va ser una tarda ben diferent i ben dolça, i segurament alguns vam marxar amb mal de panxa cap a casa, ja que de vegades anava més xocolata cap a la boca que no pas cap a la mona!

A continuació us deixem algunes valoracions que hem fet:

• Vam trobar molt bona idea fer una papallona, ja que és un dels animals que surt a la primavera.
  • M’ho vaig passar mot bé perquè m’agraden molt les papallones.
  • Ens va semblar bé perquè estava relaciona amb el dibuix que vam fer a plàstica.
  • La mona va ser fàcil de fer tant per grans com per petits. La vam trobar divertida.
  • Vam trobar bé que cadascú pogués decidir quina decoració hi feia.
  • Em va semblar bé que els grans ajudéssim els petits, així ens relacionem més amb ells.
  • Ens va servir per aprendre.
  • Em va agradar que un gran m’ajudés, m’ho explicava i ho anava fent jo.
  • Em va agradar menjar-me la mona amb els pares i les mares.
  • Ens va agradar molt que ens deixessin fer les tres mones de manera lliure. Va ser genial!

Estem molt contents i contentes del resultat final! Bona Pasqua a tothom!