FIRA DE STA. LLÚCIA 2015 – NAVÈS

La tardor ja és avançada, les fulles dels arbres han agafat uns tons ocres i rogencs , els camps deixen els tons terrosos i agafen un verd viu a mesura que els sembrats neixen, els dies s’escurcen, s’acosta l’hivern i s’acosta la fira de Santa Llúcia. Una fira nascuda del camp i que ha perdurat al llarg dels anys, una de les fires més antigues de la comarca i de Catalunya. Una oportunitat de fer poble i de fer país.

L’escola no ha deixat escapar aquesta oportunitat i el dia 13 de desembre ha col·laborat amb el poble fent dues exposicions.

Per una banda hem exposat els treballs manuals que els alumnes de l’escola hem realitzar durant un any; treballs relacionats amb les diferents festes que es succeeixen al llarg de l’any (Nadal, carnaval, Sant Jordi, Pasqua…) i altres  treballs  relacionats amb la línia,  l’esgrafiat,  l’estampació, composicions amb fulles, mandales fetes amb  material del nostre entorn proper (fulles, pedres, glans…), ombres tot jugant amb la llum, tapes d’àlbums, lapbooks de diferents temàtiques…

I per altra hem exposat unes fotografies i uns diorames relacionats amb el projecte. “Apadrinem el Territori”. Hi havia uns plafons amb la fotografia dels monuments que cada escola de la ZER ha apadrinat, anava acompanyat d’un diorama del mateix monument. També hi havia els dibuixos al natural que els alumnes de l’Escola han fet sobre el monument de Navès que hem apadrinat,  El Castell de Navès.

Fira de Sta. Llúcia 2015