Visita al pou de gel de Sant Climenç 16/17

Dijous passat vam anar a visitar el pou de gel de Sant Climenç. La sortida s’emmarca dins el projecte “Apadrinem el territori” i com a cloenda d’aquest.

En arribar a Sant Climenç ens van rebre els alumnes i els mestres de l’escola. Després de fer-nos una petita presentació, vam poder veure un audiovisual protagonitzat pels alumnes de l’escola i que explica la història del pou de gel  a través del seu propietari, el senyor Francesc Viles de la casa Viles.

“El pou de gel de St. Climenç va ser construït entre els segles XVI i XVII i el gel que aquí s’emmagatzemava, es transportava fins a Torà on un altre traginer el portava als monjos de Verdú que s’encarregaven de la seva distribució a Barcelona.”

Un cop finalitzat l’audiovisual ens vam desplaçar cap al pou de gel. En arribar i davant del pou, els alumnes ens van explicar què era un pou de gel i com s’utilitzava.
“Un pou de gel és una construcció subterrània circular consolidada amb una volta de pedra feta de grans carreus. La part superior es tancava amb una tapa de pedra que permetia mantenir el gel recollit durant l’hivern a la Bòfia (Port del Comte).”

Només ens quedava entra-hi. A través de la galeria d’accés per als traginers, vam accedir al seu interior i un cop a dins, vam quedar ben sorpresos de la magnífica conservació de les seves voltes de pedra. Va ser un moment molt especial.

Un cop fora, els alumnes ens van obsequiar amb uns tríptics elaborats pels ells mateixos sobre el municipi de Pinell i sobre el seu pou de gel.

Bona feina amics i amigues. Us agraïm molt que ens hàgiu convidat a aquesta visita tan interessant.

Moltes gràcies.