UNA TARDA AMB LES REMEIERES

Una de les coses que ens agrada més a la colla de l’escola de Llobera és obrir les portes de l’escola a persones sabies sobre algun tema. Són persones que ens transmeten el seu saber i que ens transmeten la passió d’allò que fan.

El passat dia 13 de maig de 2019, a l’escola de Llobera vam rebre una visita molt especial. Les remeieres de Llobera ens van ensenyar com podem utilitzar les plantes del nostre entorn per tenir cura de la nostra salut o com les podem utilitzar per cuinar.

La tarda va començar, com no podia ser d’una altra manera, amb una sortida als entorns de Llobera per cercar i collir plantes. Primer calia reconèixer-les: el timó, la sajolida, la camamilla, la tarongina,… com són les seves flors? I les seves fulles? Quina part de la planta recollirem?

Després, vam tornar a l’escola amb la matèria primera i posar-nos a treballar. Vam retallar les plantes i seleccionar-les per fer-ne els remeis. Vam fer oli de calèndula per cuidar la nostra pell, alcohol d’herbes per les contusions o escalfar la musculatura, farcellets d’herbes per cuinar o bosses d’olor per l’escola. Vam acabar la jornada compartint una infusió de timó i conversant amb elles.

Vam aprendre que amb les plantes del nostre entorn podem alleugerir i millorar malestars o incidents relacionats amb la nostra salut o benestar. Podem evitar mals de panxa o afeccions gastrointestinals amb la camamilla, la globulària, el timó, la agrimònia, el trèvol o la sajolida. Per als constipats i infeccions a les vies respiratòries ens poden ajudar plantes com el trèvol, el marreu, la rosella o el plantatge. Per la pell la calèndula i l’heura. I altres com el timó i el romaní que semblen remeis miraculosos que poden alleugerir diferents mals. Plantes per donar força, per agafar gana o simplement per gaudir del seu gust com la junsa. I així una infinitat de remeis casolans que poden ajudar-nos si ens fixem bé en el nostre entorn i en el que ens ofereix.

Quin privilegi poder compartir aquella tarda de dilluns amb la Rosa, la Carme i la Teresa. El seu saber ens va ajudar a fer-nos una mica més savis amb les plantes del nostre entorn.