Masterclass d’orgue amb Montserrat Torrent i Juan de la Rúbia

Aquest passat dijous, dia 2 de juny, l’alumnat de l’Escola de La Coma, ha gaudit d’una masterclass d’orgue a l’església de Sant Llorenç de Morunys de la mà dels millors mestres d’aquest instrument: Montserrat Torrent (Barcelona, 1926) organista i pedagoga, i Juan de la Rúbia (Vall d’Uixó, 1982) organista i pedagog, deixeble de la Montserrat.

Aprofitant que aquest cap de setmana la Montserrat i el Juan faran un concert a l’església de Sant Llorenç, a través de l’organització del festival Espurnes Barroques, hem pogut assistir a l’assaig que han fet a l’església i veure i sentir com sona aquest instrument.

La Montserrat, als seus 96 anys, feia anar els dits per les tecles amunt i avall amb una agilitat impressionant i ens ha tocat algunes cançons que hem reconegut ràpidament.

El Juan, ens ha deixat pujar a dalt a l’orgue i ens ha ensenyat, amb tot detall, les parts de l’orgue i com sona. També ens ha explicat curiositats i ens ha respòs a les preguntes que han anat sorgint a mesura que anàvem descobrint coses d’aquest instrument i sobretot, per les ganes de saber-ne més.

Ha estat una estona molt profitosa i gratificant. Volem agrair a la Montserrat i al Juan la seva amabilitat i als i les organitzadores d’Espurnes Barroques haver-nos convidat a gaudir d’aquest moment.
Si voleu veure més fotos de la jornada, podeu clicar aquí: https://photos.app.goo.gl/nW54YDh4SbFq5wPz6