ENS VISITA LA UEC L’AFRAU!

Durant els mesos d’octubre i novembre els alumnes de la ZER del Solsonès hem tingut el plaer de rebre a les nostres escoles la visita de la UEC l’Afrau (Unitat d’Escolarització Compartida).

Tal i com ens van explicar, aquest curs 18/19 han iniciat un projecte inspirat en el mètode d’aprenentatge i servei anomenat “Desmunta contes”, amb el què pretenen, entre d’altres coses, donar valor als contes com a eina educativa i treballar la igualtat de gènere a través d’aquests.

Així doncs, hem après molt d’ells. A través de contes com “La gran fàbrica de les paraules” o “La Ventafocs ja no creu en prínceps blaus”, vam iniciar diferents debats on cadascun de nosaltres expressava la seva opinió cap a les desigualtats de gènere. També vam analitzar qui feia diferents càrrecs a casa nostra.

Amb aquestes activitats ens vam adonar que algunes tasques com les feines de casa, tot sovint les duen a terme les mares i en canvi tasques com el bricolatge si dedica més el pare. Vam arribar a la conclusió que algunes coses estan canviant, però encara ens queda molt per fer!

Estem molt contents i agraïts que la UEC l’Afrau ens hagi fet partícips del seu projecte!