ENS AGRADA FER TEATRE!

Després de molts anys de representar els Pastorets de manera ininterrompuda i ser una de les activitats més esperades per als infants, les famílies i les mestres de l’Escola Aiguadora, aquest any La Covid-19 ens ha impedit dur a terme l’obra de teatre.

Com bé sabeu, el teatre és una de les activitats més arrelades a la nostra escola i al poble, ja que any rere any ha anat guanyant importància en tots els sentits.

Des de l’escola apostem per una activitat que creiem que és imprescindible per als nostres infants, però també per a cuidar la relació de l’escola amb les famílies.

Hi ha una gran quantitat d’aprenentatges que van lligats al teatre com són l’expressió oral, la memorització, l’expressió corporal, l’educació emocional, l’empatia, la imaginació… i podríem

seguir amb una llarga llista d’aspectes positius que ens ofereix aquesta activitat; en definitiva, el teatre ens fa més lliures i just aquest any en què la llibertat escasseja, no ens hem volgut quedar de braços plegats.

Enguany, tot i saber que no podríem realitzar l’obra dels Pastorets i la de final de curs, vam voler seguir treballant l’expressió corporal a l’escola, amb diferents activitats encarades a treballar l’expressivitat corporal, oral i a connectar amb diferents emocions i sentiments. La veritat és que les activitats eren divertides i engrescadores, però cada vegada s’apropava més el Nadal i a tots i totes ens venia al cap els Pastorets, així que juntament amb tot l’alumnat de primària, vam decidir que per grups, escriurien una petita obra de teatre que podrien representar davant dels seus companys i companyes.

L’activitat requeria exprimir la seva d’imaginació, ja que en totes les representacions hi havia d’aparèixer un mateix objecte (que en aquest cas va ser una escombra), però en cada obra de teatre havia de tenir una funció diferent. Els infants van estar treballant de valent, amb moltes ganes i il·lusió.

Finalment, el passat 21 de desembre, el darrer dia abans de les vacances de Nadal,  van poder representar les seves obres de teatre a la Sala d’Esplai i davant dels infants de la classe del Pla de Busa! Va ser molt emocionant!

En definitiva, aquest any no ens hem pogut menjar la sopa de l’Àngela, però esperem que l’any vinent en puguem tastar una de ben bona! L’esperem amb moltes ganes!

“En una petita o gran ciutat o poble, un gran teatre és un signe visible de cultura”.
Sir Laurence Olivier