DIARI DE LA CARRAL

Dijous 13 de febrer de 2020, 9 del matí.

Una petita marea verda va omplint de vida les parets adormides de La Carral; més d’un centenar d’alumnes i una vintena de mestres venen per passar-hi dos dies inoblidables, comencen les XX Jornades Literàries de la ZER el Solsonès.

Durant dues jornades, la mainada de les 7 escoles rurals del Solsonès conviuran amb companyes i companys d’altres pobles, jugaran, riuran, treballaran, potser també vessaran alguna llagrimeta, i tot plegat, estarà envoltat de paraules, versos, rodolins, tipologies, poemes, textos i guions.

Seran dos dies de treball intens en diversos tallers, cadascun d’una tipologia literària diferent, però sempre amb la imaginació i la creativitat com a eines: Els bitxos feiners i l’espiral màgica, Pintem el món, Som uns altres, Cal·ligrames, Estem a l’aire!, Ombres xineses, Jocs de taula, Ull crític… Vuit grups, vuit experiències literàries viscudes intensament, d’una manera amena i dinàmica, ben diferent del que normalment entenem per fer literatura.

Divendres a la tarda, després de molta feina feta, d’una nit emocionant i de poc dormir, de jocs i gatzara, i amb força cansament acumulat, rebrem les famílies i els oferirem una petita mostra del que hem fet, del que hem viscut i gaudit aquests dos dies màgics; un vídeo i una revista seran el resum d’unes noves Jornades Literàries.

I res més, cap a casa, a compartir amb la família les intenses emocions viscudes i a recuperar les forces que hem anat escampant per tots els racons de La Carral.

Per veure les fotos, teniu l’enllaç a continuació: