CELEBREM SANTA CECÍLIA

2a Jornada Musical del Solsonès, tot un èxit.

Totes les escoles del Solsonès hem celebrat Santa Cecília, el dia 22 de novembre, gaudint de la música africana a càrrec del grup Inuwaly Ki Fany a la Sala Polivalent de Solsona.

Hi van poder participar els nens i les nenes de Cicle Superior de totes les escoles: Setelsis, Arrels, la ZER, Vinyet i Vall de Lord. Ens vam distribuir en quatre grups, cada grup tenia un nom d’instrument africà:  Djembé, Doundounbà, Kenkení i Sangbang. Seguidament vam començar a fer els fantàstics tallers que ens havien preparat, amb molta il.lusió, l’equip de mestres de música.

Vam fer un taller de percussió que consistia en tocar el djembé i un altre de dansa africana. El ritme del djembé era “Pas-durudum-pas”,  ens ho vam passar molt bé tocant aquest instrument. El ball era una mica estrany però molt divertit!  El noi que ens va ensenyar a tocar el djembé es deia David i la noia que ens ensenyava a ballar es deia Alba; eren molt simpàtics i ens ho van explicar molt bé.

En acabar els dos primers tallers ens van deixar una estona per esmorzar i fer una mica d’esbarjo al parc.

En un altre dels tallers vam elaborar un collaret africà a partir d’un plat de cartró, el vam pintar amb ceres i després el vam decorar amb gomets de colors.

L’últim taller consistia en cantar la cançó de cloenda “Siyahamba”.  L’escola Setelsis i El Vinyet van fer la 1a veu, l’escola Arrels la 2a i La ZER del Solsonès i  la Vall de Lord la 3a veu. En aquest taller vam estar practicant, primer vam cantar la cançó normal,  després amb el nas tapat, també amb la boca tapada però fent de cova i per últim,  fent una coreografia.

Finalment, ens vam reunir tots els grups a la Sala Polivalent i allí ens vam trobar una gran sorpresa.  Les mestres de música ens van dedicar una cançó “Zangalewa”  i seguidament vam cantar plegats “Siyahamba”. Va ser genial i emocionant !

Volem donar les gràcies a tots els docents, especialment a les mestres de Música, i a totes les persones que van fer possible aquesta jornada tan especial i fantàstica.

Podeu veure les imatges i el vídeo de la Jornada al següent enllaç: https://photos.google.com/u/1/album/AF1QipOtS-V_b1GLRM3KLGWW-iXjFLBSf0s-eLUWi645

Equip de redacció de CS

Escola de Freixinet- ZER del Solsonès