LA ZER DEL SOLSONÈS GUANYA UN PREMI CEIER

El programa per a la Coordinació dels Estudis i Innovació de l’ Escola Rural, CEIER, organitzat pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social de la Universitat de Lleida i l’Ajuntament de Verdú, amb la col·laboració de la Diputació de Lleida, el secretariat d’escola Rural, la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya, la Fundació del Món Rural i el Grup de Mestres del 58; va convocar el curs 2015/2016  els Premis CEIER amb les següents finalitats:

• Promoure el desenvolupament de la investigació educativa i la innovació en l’àmbit de l’escola rural, tot incloent-hi els processos educatius en els sabers didàctics i disciplinaris, i de formació psicopedagògica i sociològica que intervenen.
  • Estimular els estudis orientats a l’aportació d’un model educatiu específic de pràctiques educatives a contextos poblacionals més amplis.
  • Fomentar el reconeixement social de la tasca educativa de les escoles de proximitat, i recolzar el suport d’altres agents social als processos innovadors desplegats per les escoles rurals.

Els guardons consten dels premis següents:

1.– Premi de Recerca Aplicada a l’Escola Rural. Premia l’estudi que faci aportacions de qualitat en el camp de la investigació educativa en l’àmbit de l’escola rural i/o que contribueixi a la formulació d’estratègies o accions orientades al desenvolupament educatiu rural.

2.– Premi “Memorial Rosa Campà i Bonet”  a la innovació en el marc de l’escola rural. Premia l’escola o estructura organitzada de centre, de l’àmbit rural que acrediti un treball d’equip docent, desenvolupat en els darrers tres cursos escolars, inclòs el propi 2015/2016, que aporti innovacions metodològiques, organitzatives i de participació significatives i duradores.

3.– Premi de Mecenatge a Projectes d’Innovació en l’Escola Rural. Estableix un reconeixement institucional a les persones, empreses o d’altres entitats per la seva contribució destacada a la generació o donació de recursos filantròpics per promoure o recolzar un projecte innovador en les escoles rurals de Catalunya

Ens és grat informar-vos que el dia  5 de novembre l’equip directiu de la ZER El Solsonès va assistir a l’acte de lliurament dels premis CEIER  2015-106, celebrat a la Sala Abat Copons del Castell de Verdú on va  recollir el  Premi de Mecenatge a Projectes d’Innovació en l’Escola Rural. Premi concedit en motiu del 25è aniversari de la creació de la ZER El Solsonès.

Al lliurament dels premis hi havia la presència de: Josep Mas (alcalde de Verdú); Carles Alsinet (degà de la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social), Miquel Àngel Cullerés (director dels Serveis territorials d’ensenyament a Lleida) i Rosa M Perelló (vicepresidenta de la Diputació de Lleida).

Enhorabona a la ZER, a tots els que n’heu format part i a tots els que encara en formem part!!!