PROJECTE ROBOTS

Aquest curs el grup de Mitjans va triar dir-se grup d’ELS ROBOTS i vam aprofitar aquest nom de la classe per a fer un petit projecte. Vam començar-lo amb una conversa molt interessant on cadascú deia què sabia dels robots i també formulava una pregunta d’allò que no sabia. A partir d’aquelles inquietuds es van anar desenvolupant les activitats a l’aula: lectures en veu alta per part de la mestra, consulta en llibres de coneixements de robots, lectura de contes on sortien robots, comprensions lectores i orals en català i castellà, escriptura de diferents tipus de textos, recta numèrica de la història dels robots, enigmes matemàtics, activitats de geometria, cançons, balls, obres de teatre, activitats vivencials fent veure que érem robots o programadors, papiroflèxia, converses i debats, construcció d’un memory de tipus de robots, construcció d’un robot pintor a STEAM…; treballs en grups cooperatius, en parelles o individuals.

Algunes de les coses més rellevants que hem après han estat:

  • Els Robots no sempre han estat iguals. Des de l’antiguitat ja se n’inventaven però eren molt diferents als d’ara.
  • En  llibres i pel·lícules també hi ha referències de Robots, com en la història d’EL MÀGIC D’OZ, on sortia un “home de llauna”. En la versió moderna, però, ja surt un robot amb cables i xips a qui no li importa si és xic o xica; només li importa tenir un cor i tenir sentiments com les persones.
  • Hi ha molts tipus de robots i no tots tenen forma de persona, n’hi ha de: cuina, neteja, espacials, humanoides, animals, ciència ficció, joguina, per construir cotxes, mèdics, etc.
  • Els robots actuals funcionen gràcies a: un ordinador que primer programa una persona, sensors, gps, cables, càmeres, radars i micròfons.
  • Els robots poden ajudar a les persones a fer tasques que elles no poden fer però no són com natros.

A continuació podreu veure fotografies de quan buscaven informació, quan feien de robots i programadors i quan construïen el robot pintor.