Sortida a Tremp

El passat 24 de febrer els alumnes de Cicle Mitjà de la ZER El Montsec van fer una sortida amb tren fins a Tremp. Allí van realitzar un taller de fòssils, una visita a l’Epicentre i una Gimcana per Tremp!!

A continuació podeu veure algunes fotos de la sortida.

CRÒNICA

El divendres 24 de febrer molt, molt d’hora havíem d’estar a l’estació de tren de Gerb per anar cap a Tremp. Primer vam pujar al tren els alumnes de Gerb, Os i Les Avellanes. A Àger van pujar els alumnes d’Àger i de Tartareu.

Al tren vam mirar el paisatge i vam poder parlar amb els amics. Ens va agradar molt anar amb tren vam passar per molts pobles i per molts túnels. I sabeu una cosa? Doncs hi feia bastanta calor…sobretot a les cames!!

TALLER

Ens vam reunir tots en una sala i vam trobar damunt de les taules unes caixes amb diferents roques.

Després vam fer un fòssil. Vam agafar una boleta de plastilina i la vam aplanar, llavors amb unes petxines i caragols vam fer un motlle. Ho vam omplir d’escaiola i ho vam deixar eixugar.

En acabar de fer el fòssil, l’Emma ens va explicar que havíem de classificar les “roques” de les caixes en dos grups, fòssils i roques o minerals. Algunes era molt fàcil, però n’hi va haver altres que ens va costar de veure què eren.

En acabar vam fer una posada en comú i vam anar comentant aquelles que ens havia costat més de veure. Al cap d’una estona vam separar la plastilina de l’escaiola i ja vam tenir el “nostre fòssil”.

COMENTARI GENERAL:

A finals de febrer vam fer una sortida a Tremp, hi vam anar amb tren. Entre altres activitats, vam
fer una gimcana sobre Tremp.

Primer ens vam dividir en tercer i quart, i va manar fent diferents activitats dins el museu:

– Vam anar a un museu i vam crear fòssils amb guix i plastilina. També vam classificar alguns
fòssils per veure si eren reals o no.

– També vam veure un vídeo en 3D sobre com era Tremp abans, els animals que hi vivien, com eren les cases i com vivia la gent allà antigament.

– Vam jugar a un joc on podíem veure i conèixer els diferents dinosaures i les seves característiques.

– Vam fer voltes pel museu soles observant les sales amb les diferents exposicions.

Després de fer aquestes activitats pel museu, ens vam tornar a reunir tot el cicle i vam anar a dinar a un parc.

A continuació vam fer grups barrejats entre les diferents escoles per començar la gimcana. Ens
van donar un conjunt de preguntes que havíem d’anar contestant, per fer-ho havíem d’investigar i
anar preguntant a la gent del poble. Cada grup anava amb una mestra o mestre que ens
acompanyava, i cada grup tenia les preguntes diferents.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *