Castanyada

El passat 28 d’octubre tot l’alumnat de la ZER vam celebrar la Castanyada a Àger.

Al matí els alumnes d’infantil de tota la ZER vam anar de visita als bombers. Primer vam entrar a dins del parc on ens van comentar unes imatges de perills dins d’unacuina i del menjador.

Després vam fer de bombers pujant al camió, al jeep, tocant les sirenes ,portant el casc i la roba dels bombers i bomberes. Finalment vam poder agafar la mànega d’aigua i tirar-ne en un camp.

Ens ho vam passar molt bé i volem agrair la dedicació i atenció que ens van donar tots els bombers i bomberes.

Al matí els nens i nenes de Cicle Inicial, després de fer una ruta pel poble i jugar una estona al parc, vam anar a La Poli, és a dir, a la pista de futbol, i allí vam jugar una estona a diferents jocs populars.

Alguns dels jocs que vam fer van ser: L’STOP, que és un joc de caça; 1,2,3 Pica Paret, on cal saber quedar-se quiet, i el Mataconills, que és un joc on és important tenir punteria quan llances la pilota.

Encara que ens vam cansar una mica i vam quedar ben suats, ens ho vam passar súper bé!

Els nens i nenes de cicle mitjà de la ZER El Montsec vam fer una gimcana. Es titulava “Les claus perdudes i les lletres misterioses”. La gimcana consistia en trobar unes claus que havien perdut els senyors d’Àger. Vam fer tres grups, el quadrat verd, la rodona blava i la rodona vermella.

Vam fer cinc proves: vam fer una C amb branques, fulles i pedres; una L amb unes nous que vam haver de buscar; una A amb fulles; una U amb pedres i una S amb persones humanes. Darrere les claus hi havia una lletra i amb cada lletra vam formar la paraula misteriosa, CLAUS. Ens van fer pujar fins a dalt de tot del poble. De premi vam tenir un palote i estava molt bo!!Ens ho vam passar molt bé!

Els alumnes de cicle superior ens vam reunir tots davant de la farmàcia amb grups barrejat amb nenes i nens de les diferents escoles de la ZER. El Josep, el Lluís, la Montse, el Quim, la Laura, la Judit i l’Anna i ens van explicar el que havíem de fer.

La nostra activitat del matí consistia en una gimcana i ens van explicar que en Bernat Estrella va sortir una nit a mirar les estrelles amb un telescopi i que va veure un meteorit que s’acostava. El meteorit s’havia estrellat a la Terra i s’havia trencat en molts bocins. Aquests trossos de meteorit era el que nosaltres havíem de trobar.

Anàvem fent proves i a cada prova trobàvem un tros de meteorit, hi havia unes pistes que havíem de seguir. També vam trobar peces de roba del Bernat.

Quan vam acabar ens vam reunir tots a la plaça de l’Ajuntament i vam mirar la roba que havíem trobat.

Ens ho vam passar molt bé i ens va agradar molt el fet d’anar sols pel poble a buscar les pedres.

A la tarda vam representar i ballar les següents danses tradicionals: Marrameu Torra Castanyes, el Ball de la Civada, el Ball francès d’Enviny, la Polca d’Ours i com a fi de festa, vam ballar Torno a ser jo, d’Oques Grasses.

Després de les danses, va actuar el grup Zer de Rock. Aquest grup estava format per: La teacher Laura, el mestre Josep, el mestre de musica David, el mestre d’educació física Eduard i la mestra Judit.

Van portar els seus instruments i van tocar i cantar cançons infantils com per exemple el Marrameu Torracastanyes o el Joan petit. També hi havia el mestre Santi i la senyoreta Ana de ballarins experts.

Va ser molt divertit i tothom va ballar molt.

Ens ho vam passar d’allò més bé!!

Aquí teniu un ampli recull de fotos i videos *

*Accès restringit als usuaris del domini @zerelmontsec.cat

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *