Participació de l’alumnat de 3r ESO al lletraescena de Teià

PARTICIPACIÓ DE L’ALUMNAT DE 3ESO AL LLETRESCENA DE TEIÀ

Dimarts 13 i dimecres 14 de febrer, el nostre alumnat de 3ESO va poder participar en un taller organitzat per l’Ajuntament de Teià, a càrrec del Salva Soler (Barcelona, 1976) és poeta, actor i professor d´interpretació.

Ha estat una experiència inoblidable, una oportunitat d’aprendre del Salva Soler i l’alumnat ha gaudit d’aquestes dues sessions.

La proposta ha estat que l’alumnat pugui connectar amb la literatura, que es relacioni amb els textos escollits des de la llibertat creativa i que hi connectin, que els facin seus i el comparteixin a escena, acompanyats de música.

Les fases del taller han estat:

1. Elecció del text, poesia, narrativa curta…per tal que connectin amb el missatge i que tinguin la necessitat d’expressar-lo.
  2. Treball en grups de quatre/cinc alumnes.
  • creació d’una peça coral, on cada grup escull com escenificarà i musicarà el seu text.
  • Treball interpretació escènica/teatral.
  • Perfomance.
  • Recitar a una o més veus.
  • Cantar, rapejar, ballar…
  • Afegir una part de text pròpia al text original.
  • Fusionar diverses tècniques/disciplines i posar-les al servei del text creat.
  1. El resultat es treballarà sobre música (amb l’estil musical que cada grup triï.
  2. Assaig i escenificació davant els companys/es posant en pràctica les eines de comunicació bàsiques a nivell de veu, cos, energia i emoció que els servirà no tan sols per a aquesta activitat sinó també per qualsevol altre moment de la seva vida en què hagin de parlar en públic.