Projecte educatiu

TRETS D’IDENTITAT

Missió.

La nostra missió és oferir una educació de qualitat i aconseguir el millor desenvolupament personal i acadèmic de l’alumnat amb un elevat índex de graduats d’ ESO i un alt grau d’assoliment de les competències tot formant un alumnat autònom, responsable i amb capacitat de millora i superació en els seus coneixements, habilitats i actituds, tot en el marc d’una educació inclusiva i vetllant per l’atenció a la diversitat del nostre alumnat.

• Fomentem la participació, lequitat, la cohesió social i el respecte a la diversitat per tal devitar qualsevol tipus de marginació en un marc de diàleg i de convivència.

• Busquem la confiança, participació de les famílies i la seva coresponsabilitat, així com procurem la satisfacció professional dels qui hi treballem, a través d’una feina en equip.

• Demanem esforç en el treball i respecte en la convivència a tota la comunitat educativa intentant crear un entorn de treball participatiu i motivador.

• Ens diferenciem per tres eixos específics de desenvolupament:

• Busquem lexcel·lència a través de l’esforç en el treball de l’alumnat amb majors competències, a través de la seva participació en el centre, en campus de treball, concursos, fòrums, etc.

• Afavorim l’atenció individualitzada a través de programes de tutoria individualitzada, adaptacions i plans individuals que garanteixin l’èxit escolar i l’adquisició de les competències bàsiques per part del màxim nombre d’alumnat.

• Completem la formació reglada amb activitats culturals, esportives, artístiques i festives per tal de reforçar la integració de l’alumnat en la societat i potenciar-ne aquelles habilitats que millorin el seu desenvolupament.

Visió.

Si es considera que la visió consisteix en una projecció, una imatge de futur de l’entitat o de l’òrgan a llarg termini, en aquest apartat expressarem els nostres desitjos de projecció del nostre centre en un futur, el que volem que esdevingui, on volem arribar un cop completada la nostra missió.

Així, doncs, a l’Institut Turó d’en Baldiri tenim la visió següent:

• Volem contribuir a formar persones, ciutadans i ciutadanes lliures, iguals, integrats i integrades en una realitat social i arrelats i arrelades en una comunitat que sentin seva.

• Volem acompanyar el nostre alumnat en el seu procés d’aprenentatge. I esdevenir un centre d’excel·lència educativa i referent a la zona del Baix Maresme.

• Desitgem ser un institut que busqui la millora continuada, l’equitat i la qualitat de l’ensenyament, tot treballant la recerca i la innovació metodològica, didàctica i organitzativa.

Valors.

El valor marc o principal de l’ Institut Turó d’en Baldiri és el seu compromís envers la societat que ens envolta, començant per la pròpia comunitat educativa.

Fem nostres els valors d’inclusió, equitat i de respecte per la pluralitat en els trets definitoris de la personalitat, les aptituds, les preferències i creences i les maneres de pensar de tots els membres.

Objectius del centre

Els objectius del nostre institut s’alineen, com no pot ser d’altra manera, amb l’ofensiva de país 2012-2018 i amb els que marca per a l’educació l’estratègia Europa 2020 i el document Projecte Europa 2030, reptes i oportunitats

A continuació es presenten els tres objectius generals d’aquest projecte: l‘èxit escolar i excel·lència, la relació amb la comunitat educativa i la cohesió social a partir de tres eixos: èxit acadèmic per a tot l’alumnat, bona convivència i inclusió i equitat. Es tracta de tres eixos de transformació interrelacionats.

Aquests tres objectius són tres línies de canvi de la realitat educativa que creen sinergies entre elles atès que descansen en el mateix desig d’obtenir l’excel·lència de cadascuna de les noies i dels nois de l’institut tant en el seu desenvolupament acadèmic com de ciutadana o ciutadà.

Projecte educatiu de centre PEC  institut Turó d’en Baldiri