Història

L’Institut de Navarcles-St. Fruitós va néixer l’1 de setembre de 1994, d’aquesta manera es posava fi a una vella demanda dels municipis de Navarcles i St. Fruitós per que els seus alumnes no haguessin d’anar a Manresa a cursar els estudis post-obligatoris (B.U.P. i F.P. ). Inicialment l’estructura de l’institut era de mòduls prefabricats i es va ubicar als terrenys que hi han al costat de l’escola de primària (Escola Catalunya), i que actualment formen part d’aquesta.

Anys després el Departament va iniciar les obres del futur institut però va optar per ubicar-lo a St. Fruitós, cosa que no va agradar als navarclins, els quals van demanar que el seu poble també en tingués un.

Finalment, el setembre de l’any 2000, el Departament d’Ensenyament va atendre la demanda del nostre poble i va crear l’Institut de Navarcles a les instal·lacions de l’antiga Escola Sta. Maria, que prèviament havia comprat.