Projecte “ Mapes de Colors “. 4t ESO

Vint alumnes que formem part del RCS del Projecte “ Mapes de Colors “ de Quart de l’ESO de l’Institut Joan Puig i Ferreter presentem dos projectes anomenats .. “ El món en joc “ i “ El joc viu “

L’objectiu principal d’aquests dos projectes és veure, analitzar i anar a l’arrel del gran problema que hi ha en l’actualitat en el tema de la migració mundial.

Abans de prendre la darrera decisió sobre el joc escollit, hem recercat, entre tots i totes, la informació necessària per intentar explicar a través dels dos jocs de taula la problemàtica de la migració.

Nosaltres estem dissenyant aquests dos projectes a través de jocs de taula que es basen en la terminologia i el coneixement concret sobre la migració, tant escrita com visual. Creiem que és una manera clara de veure que a través del joc, al qual tothom pot tenir accés, s’evidencia el gran patiment que estan vivint les persones que es veuen obligades a migrar arreu del món i que cada vegada en són més.

En el projecte “El món en joc” s’ha d’aparellar “el text” amb la “imatge” corresponent. La seva finalitat és aprendre d’una manera diferent el contingut escrit i visual del vocabulari específic de la migració.

El projecte “El joc viu” ajudarà a visualitzar, mitjançant caselles i peces que s’hi mouen, el recorregut físic i vivencial que realitzen les persones migrades.

Creiem que aquests jocs ajudaran a prendre consciència dels motius que porten a les persones a migrar i els problemes que es troben pel camí, podrem entendre millor la situació actual de la migració, obrir debat entre els jugadors i proposar solucions entre tots i totes de manera urgent. Cada dia que passa el drama humà va augmentant i no arriba la solució bona i definitiva.

El dijous 23 de novembre de 2023 vam exposar els nostres dos projectes de migració a tots els instituts que formen part del RCS del Projecte de Mapes de Colors. En la nostra presentació hem detallat totes les fases dels dos projectes.