FEM1 a la FLL (First Lego League) 2017

indiceEl dissabte 4 de febrer es va celebrar la First Lego League 2017 i amb més participants que mai!! 33 equips de tota la província de Tarragona es van reunir a El Palau Firal i de Congressos de Tarragona per demostrar el treball i la feina feta dels mesos anteriors en les diferents proves.

Els equips poden ser formats per joves entre 10 i 16 anys. FEM1 és un grup format per 10 nois i noies: el membre més petit té 11 anys i el més gran en té 15. La majoria de grups participants són d’un únic institut que fan robòtica com a extraescolar, però FEM1 és un grup format per membres de diferents escoles i intituts i de diferents pobles (de la Selva del Camp, de les Massies Catalanes i d’Alcover).  Han creat un grup d’aficionats que es reuneixen en el seu temps lliure per aconseguir reptes que ells mateixos es proposen.

FLL no és un simple concurs de robòtica. Els participants també han de desenvolupar un projecte innovador que solucioni un problema o millori un fet quotidià del món actual. Enguany, tal com indica el nom de “Animal Allies”, el tema era la convivència entre humans i animals.
A més, també s’ha de fer una exposició sobre els valors humans reflectits en el treball d’equip de cada grup, ja que FLL pretén donar suport que els joves aprenguin a col·laborar per resoldre problemes reals.

Per: Gabriel Balint. Corresponsal