1r Premi en el VII Concurs de Cristal·lització. 4t d’ESO

El passat divendres 4 de maig, els alumnes de 4t d’ESO van participar en el VII Concurs de Crital·lització que es va celebrar al Cosmocaixa juntament amb d’altres 50 centres de tot Catalunya.

Els alumnes treballaven en la hipòtesi de comprovar si en afegir diferents ions metàl·lics a la dissolució saturada d’ADP variava la morfologia del cristall. L’ADP (dihidrogenfosfat d’amoni) és la sal amb què s’havia de treballar.

La conclusió va ser que en determinades concentracions, la presència d’ions de Na (sodi), Mg (magnesi) i Fe (ferro) provocava un canvi en el cristall, sobretot en la punxa del cristall, que passava a ser piramidal.

Durant totes aquestes hores de treball els alumnes han après a treballar en grup, formular-se hipòtesis, experimentar, prendre decisions, repetir i repetir quan el resultat no era el desitjat, elaborar una llibreta de treball, realitzar un pòster per poder-se presentar el concurs, organitzar-se per fer una bona presentació i defensar el seu treball davant d’un tribunal format per experts cristal·logràfics, professors de cristal·lografia de les diferents universitats i mitjans de comunicació. A més de poder comparar i compartir el seu treball amb 49 centres més i comprovar com d’altres companys d’arreu de Catalunya han enfocat el treball des d’una altra perspectiva.

En definitiva, els alumnes han après molt, han treballat molt i varen passar un bon dia. Per acabar dir que vam rebre el 1r Premi de Pòster i Exposició del treball.

Aquí teniu una petita mostra del que va ser la jornada al Cosmocaixa.

Al vestíbul de l’Institut hi ha exposat el que vam presentar al concurs.