Projecte de 2n – Els animals del món

Hola famílies!

Des de fa unes setmanes el grup de 2n hem estat desenvolupant el projecte “Els animals del món”. Hem estat aprenent i investigant sobre el nostre planeta i els diferents éssers vius que hi habiten, més concretament sobre els animals que viuen a cada lloc la Terra.

Durant el desenvolupament del projecte, aquest és el camí que vam seguir:

1. QUÈ VOLEM SABER?

Vam fer un llistat de preguntes de les nostres curiositats sobre la Terra, els animals que hi viuen, els continents i oceans que hi ha…

1. ENS ORGANITZEM

Per poder donar resposta a totes les preguntes, ens vam haver d’organitzar. Cada taula es va encarregar d’estudiar un continent. Així, cada grup havia d’investigar les curiositats del seu continent i quins animals hi vivien.

1. COM PODEM RESPONDRE AQUESTES PREGUNTES?

Aquesta informació la podíem trobar als llibres, parlant amb les famílies i a Internet.

Per això, vam portar llibres de la biblioteca i vam buscar informació als ordinadors de l’escola. Vam tenir llibres molt interessants, com ara alguns Atles d’animals.

A més, algunes hores també vam anar als ordinadors i vam buscar tota la informació que desitjàvem. Al principi ens va costar, perquè a Internet hi ha massa informació, però a poc a poc vam trobar allò que buscàvem.

1. CREEM UN MAPA GEGANT

Amb la informació que havíem trobat vam poder realitzar tres materials diferents.

El primer, vam construir un mapa gegant del món amb imatges dels diferents animals que vivien a cada continent.

Cliqueu damunt la imatge per veure-la més gran

Per fer-ho, cada grup es va dividir els animals del seu continent. A casa van buscar imatges dels animals i en van portar les impressions, per després poder-les enganxar al mapa.

També vam crear els rètols dels noms dels continents i oceans, vam pintar el mapa i el vam enganxar als plafons.

5. GRAVEM UN VÍDEO

Aquesta va ser una tasca d’expressió oral. Un cop fet el mapa, vam gravar l’explicació de la informació dels diferents continents per crear un vídeo recopilatori de tot el que havíem après.

Podeu trobar el vídeo en aquest enllaç:

Vídeo Els animals del món

6. CREEM UN LLIBRE DE DOCUMENTACIÓ

Finalment, aquesta va ser una tasca d’expressió escrita, primer damunt paper i després als ordinadors. Vam escriure a l’ordinador tota la informació que teníem i, amb l’ajuda de les mestres, hem creat aquest llibre amb imatges del nostre mapa i la informació més important de cada continent.

A partir d’ara, sempre que tinguem un dubte sobre les continents i els animals que hi viuen el podrem consultar!

Podeu trobar el llibre en format digital en aquest enllaç:

Llibre Els animals del món

7. EXPLIQUEM EL NOSTRE PROJECTE A UNA ALTRA ESCOLA

Ah! I no ens podem oblidar que ens hem posat en contacte amb una escola de Cerdanyola del Vallès que també han estat investigant sobre la Terra. Ens hem comunicat per correu electrònic amb els nens i nenes d’allà i hem pogut intercanviar coneixements, fins i tot ens han enviat un vídeo d’un joc que ens han preparat. Ha estat una experiència molt bonica!

8. I QUÈ MÉS?

A més de tot això, hem fet moltes altres activitats, com ara màscares de carnaval, exposicions orals dels animals, una activitat de plàstica… Us deixem aquí un recull de fotos perquè pogueu veure tot el procés:

Fotos

Així, després de tota aquesta feinada, ja podem dir que som una classe d’experts dels animals del món!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *