I3: ESQUIROLS

CURS 2023/2024

SURA O S’ENFOSA?

AVUI HEM FET UN EXPERIMENT PER DESCOBRIR QUINS OBJECTES SUREN I QUINS S’ENFONSEN.

CADA NEN I NENA HA TRIAT UN OBJECTE I ABANS DE TIRAR-LO A L’AIGUA HA FET LA PREDICCIÓ DE QUÈ PASSARIA, DE SI S’ENFONSARIA O SI SURARIA.

HEM ANAT OBSERVANT QUÈ FEIA CADA OBJECTE QUE ANAVEM TIRANT A L’AIGUA.

AL FINAL HEM ARRIBAT A DIFERENTS CONCLUSIONS A TRAVÉS DE LES VERBALITZACIONS QUE HAN ANAT FENT DURANT L’EXPERIMENT. ENS HEM ANAT FIXANT AMB LA MIDA DELS OBJECTES, AMB EL MATERIAL QUE ESTAN FETS I AMB LA FORMA QUE TENEN.

HA SIGUT MOLT DIVERTIT I ENRIQUIDOR !!!

SURA O S’ENFONSA?

EL NOMBRE 2

HEM COMENÇAT A TREBALLAR EL NÚMERO 2 AMB DIFERENTS SESSIONS PER TAL QUE VAGIN ADQUIRINT LA GRAFIA D’AQUEST NOMBRE.

L’HEM RESSEGUIT DE DIFERENTS MANERES, L’HEM ESCRIT AMB DIFERENTS ESTRIS, L’HEM FET AMB PLASTILINA I TAMBÉ AMB PINTURA.

HEM IDENTIFICAT LA GRAFIA, LA SEVA FORMA I LA SEVA QUANTITAT A TRAVÉS DE DIFERENTS FORMATS I MATERIALS.

I CONTINUAREM TREBALLANT-LO EN ALTRES SESSIONS I EN EL RACÓ DE MATEMÀTIQUES.

COM ENS AGRADA APRENDRE !!!

EL NOMBRE 2

EN PATUFET

HEM COMENÇAT A TREBALLAR EL CONTE TRADICIONAL D’EN PATUFET.

PRIMER DE TOT L’HEM EXPLICAT I DESPRÉS L’HEM REPRESENTAT.

ENS HO HEM PASSAT MOLT BÉ POSANT-NOS A LA PELL DELS DIFERENTS PERSONATGES.

AQUEST CONTE ENS SERVEIX PER ANAR APRENENT A NO TENIR VERGONYA, MOURE’NS PER TOT ARREU, FER UN PAPER I ANAR MILLORANT EL LLENGUATGE ORAL A TRAVÉS DELS DIÀLEGS QUE TENEN ELS PERSONATGES QUAN INTERACTUEN.

TAMBÉ POSTERIORMENT FAREM UN TREBALL MÉS CONCRET DE DESCOBRIR LES LLETRES QUE TÉ LA PARAULA PATUFET I AIXÍ APROFITEM I FEM LECTOESCRIPTURA.

ENS AGRADEN MOLTS ELS CONTES!!!

EN PATUFET

MANDARINES

HEM APROFITAT EL TREBALL DE LES FRUITES DE LA TARDOR PER APROFUNDIR MÉS EN DIFERENTS FUITES.

AQUESTA SETMANA ENS HA ARRIBAT UNA BOSSA DE MANDARINES.

PRIMER LES HEM  OBSERVAT (TOCANT-LA, OLORANT-LA, PESANT-LA) I HEM VIST LES SEVES CARACTERÍSTIQUES (SI ERA TOVA O DURA, GRAN O PETITA, DE QUIN COLOR, SI TENIA PELA O NO, COM ERA DE DINS…) I FINALMENT L’HEM TASTAT.

DESPRÉS HEM DESCOBERT UNA MÀQUINA I HEM PARLAT PERQUÈ SERVIA I ALGUNS NENS I NENES ENS HAN DIT QUE EN TENINEN A CASA I FEIEN SUC DE TARONJA.

ELS HI HEM PREGUNTAT SI ES PODIA FER SUC AMB LES MANDARINES. I ALGUNS HAN DIT QUE SI I ALGUNS QUE NO.  DESPRÉS HO HEM COMPROVAT.

CADA NEN I NENA S’HA FET EL SEU SUC DE MANDARINA.

HA SIGUT MOLT DIVERTIT!!!

DESPRÉS ENS L’HEM BEGUT I HA SIGUT BONISSIM!!

TAMBÉ HEM FET UN TREBALL DE DIBUIXAR-LES AL NATURAL!!!

HA SIGUT UNA ACTIVITAT MOLT GRATIFICANT!!

MANDARINES

 

BOTIGA DE FRUITS DE LA TARDOR

HEM APROFITAT L’EXPOSICIÓ DE FRUITS DE LA TARDOR QUE HEM FET A L’ENTRADA DE L’ESCOLA PER TREBALLAR DIFERENTS ASPECTES.

PRIMER RECONÈIXER QUINES FRUITES SÓN I COM ES DIUEN.

TAMBÉ HEM DIBUIXAT EL QUE ENS HA AGRADAT MÉS

DESPRÉS EL VOCABULARI QUE FEM SERVIR PER COMPRAR I VENDRE. ÉS A DIR, HEM JUGAT A SER BOTIGUERS I COMPRADORS I HEM APRÈS EL QUE S’HA DE DIR EN CADA CAS.

TAMBÉ HEM HAGUT DE DIR QUAN VALIEN LES FRUITES I COMPTAR LES MONEDES QUE NECESSITÀVEM PER PAGAR AQUESTES FRUITES.

UN JOC MOLT DIVERTIT!!! ENS HO HEM PASSAT MOLT BÉ!!!

BOTIGA DE FRUTIS DE LA TARDOR

LES FESTES D’EN BAS

DURANT AQUESTS DIES HEM ANAT TREBALLANT ELS COSTUMS I TRADICIONS PRÒPIES DE LA FESTA MAJOR D’EN BAS.ELS ESQUIROLS HAN CREAT EL SEU CABEÇUT I HAN REPRESENTAT EL BALL DEL BURRO SAVI I LA PUJADA DEL BURRO AL CAMPANAR.

FESTES D’EN BAS

 

ELS ESQUIROLS JA TENEN LA SEVA MEDALLA!!

CURS 2022/2023

SORTIDA ENTORN: OBSERVEM FORMES

AQUEST MES HEM FET UNA SORTIDA PER L’ENTORN PROPER DEL PARVULARI PER DESCOBRIR, IDENTIFICAR I OBSERVAR LES FORMES QUE HI HA EN EL NOSTRE ENTORN. CADA INFANT HA DECIDIT A QUINA FORMA VOLIEN FER LA FOTO AMB LA TAULETA DIGITAL. HEM OBSERVAT QUE HI HA SENYALS QUE TENEN FORMA DE TRIANGLE, CERCLE I QUADRAT. ENS HEM FIXAT EN LES FORMES QUE HI HA EN UNA CASA: GARATGES EN FORMA DE RECTANGLE, FINESTRES EN FORMA DE QUADRAT…

SORTIDA ENTORN: OBSERVEM FORMES

PROJECTE POBLE: VISITEM EL CAP D’EN BAS

AQUEST MES, ELS NENS I NENES DE LA CLASSE DELS ESQUIROLS HEM ANAT FINS AL CAP. ALLÀ ENS ESPERÀVEM LA MONTSE, LA INFERMERA DEL CAP, I LA LAURA, LA REFERENT DE BENESTAR EMOCIONAL COMUNITARI. ENS HAN EXPLICAT UN CONTE PER APRENDRE LA IMPORTÀNCIA DE RENTAR-NOS LES MANS, HEM ENTRAT A LA CONSULTA I ENS HAN EXPLICAT TOT EL QUE FAN QUAN ELS NENS I NENES VAN A FER LES REVISIONS MÈDIQUES: PESAR, MEDIR, ESCOLTAR EL COR I LA RESPIRACIÓ AMB EL FONENDOSCOPI, MIRAR COM ESTAN LES ORELLES PER DINS AMB L’OTOSCOPI, LA REVISIÓ DE LA VISTA, LES VACUNES… TAMBÉ HEM ENTRAT A LA CONSULTA DEL DENTISTA I ENS HAN EXPLICAT LA IMPORTÀNCIA DE RENTAR-NOS LES DENTS. HA ESTAT UNA VISITA MOLT INTERESSANT I SIGNIFICATIVA. ELS NENS I NENES HAN ESTAT ELS PROTAGONISTES I HAN POGUT PARTICIPAR!!! QUAN ENS HEM ACOMIADAT, ENS HAN DONAT UN PETIT OBSEQUI: UNA MEDALLA I UNS DIBUIXOS PER PINTAR!!!
MOLTÍSSIMES GRÀCIES PER TOT, MONTSE I LAURA! ENS HA ENCANTAT VENIR AL CAP D’EN BAS!!

PROJECTE POBLE: VISITA AL CAP

 

DESCOBRIM UN ARTISTA: JOAN MIRÓ

ELS NENS I NENES DE LA CLASSE DELS ESQUIROLS HAN DESCOBERT UN NOU ARTISTA: JOAN MIRÓ!

DESPRÉS DE CONÈIXER UNA BREU BIOGRAFIA I LES CARACTERÍSTIQUES PRINCIPALS DE LES SEVES OBRES A TRAVÉS D’UNA VISUALITZACIÓ DIGITAL, ENS HEM AGRUPAT PER PARELLES PER ANALITZAR ALGUNA DE LES SEVES OBRES ARTÍSTIQUES I EXPLICAR, DAVANT DEL GRUP, QUE ELS SUGGERIA. ENTRE TOTS HEM ANAT IDENTIFICANT ALGUNS DELS ELEMENTS MÉS SIGNIFICATIUS: PUNTS, LÍNIES, CERCLES, ESTRELLES, EL SOL, LA LLUNA, LA FIGURA HUMANA (DONES), ANIMALS…
COM QUE HEM APRÈS QUE A JOAN MIRÓ LI AGRADAVA MOLT PINTAR ANIMALS DIVERTITS, CADA INFANT HA PINTAT LA SEVA MÀSCARA D’ANIMAL FENT ÚS MÉS HABITUALS DE L’ARTISTA I ENS HEM CONVERTIT EN UN ANIMAL DE MIRÓ QUE JUGA I ES DIVERTEIX.

DESCOBRIM UN ARTISTA: JOAN MIRÓ

EL CASTANYER BORD

DURANT AQUEST MES HEM CONTINUAT DESENVOLUPANT EL PROJECTE DEL CASTANYER BORD. ELS NENS I NENES DEL GRUP D’I3 ESTEM FENT UN TREBALL DE DESCOBERTA, OBSERVACIÓ I REPRESENTACIÓ DEL CASTANYER BORD QUE HI HA AL PATI DEL PARVULARI. OBSERVEM I REPRESENTEM LES SEVES PARTS I ENS FIXEM EN ELS CANVIS QUE HI HA HAGUT DE LA TARDOR A L’HIVERN. ARA NO TÉ CAP FULLA!!!
AQUEST MES HEM FET UN DIBUIX AL NATURAL, HEM REPRESENTAT LES BRANQUES AMB PALS DE GELATS I HEM FET ÚS DE LA TAULETA DIGITAL PER CAPTURAR UNA IMATGE DEL CASTANYER BORD, TENINT EN COMPTE QUE ES VEGIN TOTES LES SEVES PARTS.

EL CASTANYER BORD

DESCOBRIM EL CERCLE

AQUEST MES L’ESQUIROL PELUT ENS HA PRESENTAT EL CERCLE I HEM DESENVOLUPAT DIFERENTS ACTIVITATS PER AVANÇAR EN LA DESCOBERTA D’AQUESTA FORMA.

ENTRE LES PROPOSTES HEM EXPLORAT OBJECTES QUE TINGUIN FORMA DE CERCLE A L’AULA I A CASA, GRÀCIES A LA COL·LABORACIÓ DE LES FAMÍLIES.
A L’AULA, HEM FET ÚS DE LA TAULETA DIGITAL PER CAPTURAR LES IMATGES DELS OBJECTES! CADASCÚ HA EXPLICAT QUIN OBJECTE HAVIA TROBAT A CASA EN FORMA DE CERCLE I HEM POGUT VISUALITZAR LES IMATGES AMB LA PANTALLA DIGITAL.
TAMBÉ HEM EXPERIMENTAT AMB EL TACTE PERCEBENT OBJECTES EN FORMA DE CERCLE AMB LA CAIXA TOCA-TOCA.

PEL QUE FA A LES PROPOSTES ARTÍSTIQUES, HEM DESCOBERT EN KANDINSKI, UN ARTISTA QUE PINTAVA CERCLES DE TOTES MIDES I COLORS EN LES SEVES OBRES I HEM RECREAT LA SEVA OBRA “ALGUNS CERCLES”. AMB AQUESTA PROPOSTA TAMBÉ HEM APROFITAT PER SABER COM FUNCIONA UNA PLASTIFICADORA.

EL CERCLE

 

ERIÇÓ DE FANG

DESPRÉS D’EXPLICAR EL CONTE DE L’ERIÇÓ PINXO I CONÈIXER LES PRINCIPALS CARACTERÍSTIQUES D’AQUEST ANIMAL, ELS NENS I NENES DE LA CLASSE DELS ESQUIROLS HAN EXPERIMENTAT AMB EL FANG I CREAT UN ERIÇÓ AMB AQUEST MATERIAL. TAMBÉ HEM SORTIT AL PATI PER RECOLLIR LES FULLES QUE HAVIEN CAIGUT DELS ARBRES PER REPRESENTAR EL SEU CAU. PODEU VEURE ELS ERIÇONS EXPOSATS A L’ENTRADA DEL PARVULARI. ESPEREM QUE US AGRADIN!!

ERIÇÓ DE FANG

LES FESTES D’EN BAS

DURANT AQUESTS DIES HEM ANAT TREBALLANT ELS COSTUMS I TRADICIONS PRÒPIES DE LA FESTA MAJOR D’EN BAS.

ELS ESQUIROLS HAN REPRESENTAT EL BALL DEL BURRO SAVI I LA PUJADA DEL BURRO AL CAMPANAR.

EL BURRO SAVI

 

 

ELS ESQUIROLS JA TENEN LA SEVA MEDALLA!!!

CURS 2021/2022

RACÓ DEL NOM

ELS ESQUIROLS ESTEM APRENENT EL NOSTRE NOM, EL DELS COMPANYS I COMPANYES DE LA CLASSE I EL DE LES NOSTRES MASCOTES.

A PARTIR DE LA INICIAL ESTEM COMENÇANT A APRENDRE A LLEGIR I A ESCRIURE PARAULES QUE SÓN  MOLT SIGNIFICATIVES PER NOSALTRES: ELS NOSTRES NOMS.

AQUESTA ACTIVITAT LA FEM AMB MOLTES ÀREES I EN MOLTS MOMENTS PERÒ EL QUE ENS AGRADA MÉS ÉS EL RACÓ DEL NOM.

LLIUREMENT PODEM TRIAR DIFERENTS ACTIVITATS PER TAL DE CONFEGIR NOMS, ESCRIURE, ESTAMPAR, RESSEGUIR, COMPOSAR, ETC.

ENS HO PASSEM MOLT BÉ I APRENEM MOLT!!!!

RACÓ DEL NOM

 

GLAÇONS

A PARTIR DE LA PREGUNTA ON TROBEM AIGUA HEM PORTAT A TERME TOT UN TREBALL.PRIMER ELLS HAN ANAT DESCOBRINT A ON HI HA AIGUA. DESPRÉS VAN APARÈIXER UNES GLAÇONERES I NO SABIEN QUÈ ERA NI PERQUÈ SERVIA I VAM PORTAR A TERME DIFERENTS HIPÒTESIS.

UN DIA HI VAM POSAR AIGUA I HO VAM POSAR A LA NEVERA I AL CAP D’UNS DIES VAM VEURE QUE ERA AIGUA FREDA PERÒ QUE NO HAVIA PASSAT RES. DESPRÉS ELS VAM POSAR AL CONGELADOR I AL CAP D’UNS DIES QUINA SORPRESA!!! TENÍEM GEL, GLAÇONS. DESPRÉS VAM TREURE ELS GLAÇONS I ELS VAM TOCAR. EREN MOLT FREDS, MOLLS I S’ANAVEN FENT PETITS.

VAM FER UN EXPERIMENT I VAM POSAR UNS QUANTS GLAÇONS EN UN GOT A SOBRE EL RADIADOR DE LA CLASSE, UN ALTRE GOT AMB GLAÇONS A SOBRE UN MOBLE I UN ALTRE GOT A FORA A LA FINESTRA DE LA CLASSE. AL CAP D’UNA HORA VAM MIRAR QUÈ HAVIA PASSAT.  UN GOT ERA TOT AIGUA, UN ALTRE TENIA MIG PLE D’AIGUA I MIG DE GLAÇONS I L’ALTRE ESTAVA PLE DE GLAÇONS I MOLT POCA AIGUA. I UN ALTRE DIA HI VAM POSAR PINTURA I AIGUA I ELS VAM DEIXAR AL CONGELADOR.

AL CAP D’UNS DIES ELS VAM TREURE I EREN ROSES I VERDS. QUE DIVERTIT QUE VA SER PINTAR AMB GLAÇONS!!!

GLAÇONS

 

REGAL DELS REIS

HEM APROFITAT ELS REGALS QUE ENS VAN PORTAR ELS REIS PER TREBALLAR LES FORMES GEOMÈTRIQUES (QUADRAT, RECTANGLE, TRIANGLE, CERCLE…).

HEM OBSERVAT LA FORMA QUE TENIA CADA REGAL ABANS D’OBRIR-LO I ENTRE TOTS HEM FET PREDICCIONS DE QUÈ PODRIA SER.

CADA NEN I NENA N’HA OBERT UN.

I DESPRÉS EVIDENTMENT HI HEM JUGAT.

MOLTES GRÀCIES REIS MAGS. QUE DIVERTIT!!!

REGAL REIS

 

SUC DE MANDARINA

HEM APROFITAT EL TREBALL DE LES FRUITES DE LA TARDOR, EN AQUEST CAS HEM FET UN TREBALL AMB LES MANDARINES.

HEM OBSERVAT LES MANDARINES, COM SÓN DE DINS I DE FORA (COLOR, FORMA, TEXTURA,…). LA OLOR QUE FA.  EL GUST QUE TÉ.

LES HEM PARTIT PER LA MEITAT I HEM FET SUC DE MANDARINA AMB UNA MÀQUINA ESPECIAL DE FER SUCS.

QUAN TOTS HEM FET EL NOSTRE SUC ENS L’HEM BEGUT.

HA SIGUT MOLT BO. ENS HA ENCANTAT!!!

SUC DE MANDARINA

BOTIGA DE FRUITES DE LA TARDOR

HEM APROFITAT L’EXPOSICIÓ DE FRUITES DE LA TARDOR QUE HEM FET A L’ENTRADA DE L’ESCOLA PER TREBALLAR DIFERENTS ASPECTES.

PRIMER RECONÈIXER QUINES FRUITES SÓN I COM ES DIUEN.

DESPRÉS EL VOCABULARI QUE FEM SERVIR PER COMPRAR I VENDRE. ÉS A DIR, HEM JUGAT A SER BOTIGUERS I COMPRADORS I HEM APRÈS EL QUE S’HA DE DIR EN CADA CAS.

TAMBÉ HEM HAGUT DE DIR QUAN VALIEN LES FRUITES I COMPTAR LES MONEDES QUE NECESSITÀVEM PER PAGAR AQUESTES FRUITES.

UN JOC MOLT DIVERTIT!!! ENS HO HEM PASSAT MOLT BÉ!!!

BOTIGA DE FRUITES

 

EL BURRO SAVI

ELS ESQUIROLS FAN BALLAR EL BURRO SAVI AL RITME DELS INSTRUMENTS!

EL BURRO SAVI

 

ELS ESQUIROLS JA TENEN LA SEVA MEDALLA!