Història

Antigament a cada poble de la Vall d’en Bas (La Pinya, El Mallol, Sant Privat, Joanetes, Els Hostalets i Falgars) hi havia una escola. Va ser l’any 1979 que es va inaugurar l’actual Verntallat i es van tancar totes les escoles de la Vall d’en Bas, menys la de Sant Esteve d’en Bas.

L’edifici on hi ha actualment el Parvulari de Sant Esteve d’en Bas es va obrir el curs 1927 – 1928, i només hi anaven nens grans ja que les nenes anaven a una escola de monges.

Des de l’any 1979 fins a l’actualitat, al Parvulari sempre hi ha hagut els tres cursos del Segon Cicle d’Educació Infantil. Al principi només hi havia una aula i una mestra. L’any 1992 es va refer l’estructura de l’edifici, els tancaments i la teulada, ja que s’havia anat deteriorant.

Durant el curs 98 – 99 es va fer la primera ampliació fent una altra aula i, per tant, quedant en dos. Depenent del nombre de nens/es les agrupacions dels cursos variaven.

La última ampliació es va fer al curs 2007 – 2008, es va fer un menjador nou i l’aula antiga es va partir en dos. A partir d’aquest moment es va passar a tenir tres classes petites, una per cada curs.

El Parvulari de Sant Esteve d’en Bas és una escola molt arrelada al poble i estimada per tothom.  És l’únic Parvulari que existeix en tot Catalunya.