Orientacions per l’avaluació de la competència digital de l’alumnat a primària i a secundària

Els documents “Orientacions per a l’avaluació de la competència digital de l’alumnat a primària” i “Orientacions per a l’avaluació de la competència digital de l’alumnat a secundària” s’han elaborat en el marc del Pla d’Educació Digital de Catalunya impulsat pel Departament d’Educació de Catalunya.

En l’eix 1 del PEDC enfocat a l’assoliment de la competència digital de l’alumnat, l’objectiu específic 1: Proporcionar orientacions metodològiques i d’avaluació que permetin establir un seguiment sobre l’assoliment de la competència digital al llarg dels nivells de totes les etapes educatives, recull una sèrie de línies d’actuació que aquests dos documents donen resposta: establir una gradació orientativa de l’assoliment de la competència digital a cada nivell de totes les etapes educatives, i establir orientacions per a la creació d’instruments d’avaluació de l’assoliment de la competència digital per a cada nivell de totes les etapes educatives.

El caràcter transversal de l’assoliment de la Competència Digital de l’Alumnat pot dificultar-ne el seguiment i l’avaluació de manera consensuada i acurada. Necessita un treball de coordinació i planificació per part de l’equip directiu i la comissió d’estratègia digital, i per part de tots els docents del centre educatiu per arribar a acords metodològics i avaluatius. En conseqüència, en aquests documents s’ofereixen instruments de suport per orientar en la planificació i desplegament de la CDA al llarg de les dues etapes educatives, i el nivell òptim que hauria d’assolir l’alumnat en finalitzar-les.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *