Mobile Learning. Una proposta per fer servir el mòbil dins de l’aula

A l’article “Mobile Learning. Una propuesta para usar el móvil dentro del aula”, Javier Jiménez Fŕias ens parla sobre l’ús dels telèfons mòbils a l’aula. Opina que és molt important aprofitar les potencialitats que ofereix l’ús del telèfon mòbil en l’aula. Però, per fer això, com a docents s’ha de tenir clar quina és la millor manera d’utilitzar el telèfon mòbil per desenvolupar la competència digital de l’alumnat i la resta de competències bàsiques.

En l’article es fa esment de la necessitat d’un nou paradigma de l’ensenyament que tingui en compte com a plantejament pedagògic “l’e-learning”. Comenta que, observant les bases de dades científiques (Web of Science), la metodologia basada en l’ús del mòbil (Mobile Learning) està adquirint una especial rellevància en l’àmbit educatiu.

Per tal que la implementació i l’ús del telèfon mòbil a l’aula sigui efectiu s’han de tenir en compte una sèrie de consideracions, tals com:

– Formació del professorat.
– Desaprendre hàbits relacionats amb el mòbil.
– Les metodologies emergents.
– Innovar no consisteix en fer servir el telèfon mòbil.

És rellevant prendre com a referència la taxonomia de Bloom per tal de desenvolupar una estratègia basada en mobile learning.

Si es considera el mobile learning dins de l’aula s’ha de tenir en compte les xarxes socials, sobretot, com a element de comunicació i interacció entre els docents, els alumnes i les famílies.

Seguidament s’enumeren una sèrie d’aplicacions per tal de potenciar l’ús del dispositiu mòbil a l’aula com a suport del docent, tals com l’Aurasma, Feedly, World Newspaper, Scambot i Evernote.

Finalment, es mostra una píndola formativa amb la finalitat d’orientar la implementació de l’ús del telèfon mòbil en els processos d’ensenyament – aprenentatge.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *