Estratègia Digital de Centre

Recentment, s’ha publicat el document de l’Estratègia Digital de Centre (EDC). Aquest document defineix les línies d’actuació dels centres educatius per assolir la Competència Digital d’alumnes, dels docents i del centre educatiu en el marc de la transformació digital. L’EDC ha de tenir com a referent el Pla d’educació digital de Catalunya (PEDC), on s’indica la necessitat d’assolir la fita d’una societat digitalment competent, fent èmfasi en l’equitat i tenint en compte l’evolució del context social i tecnològic.

Per aconseguir aquesta competència digital, l’EDC comprèn tots els àmbits del centre: organitzatius, metodològics, curriculars i comunicatius, els quals s’han de veure necessàriament implicats i, si escau, transformats, des d’una perspectiva d’innovació i de millora contínua.

Els objectius de l’EDC es poden agrupar en cinc àmbits, que tal com s’ha esmentat, tenen com a fita el màxim assoliment de la competència digital de l’alumnat, del docent i del centre:

• Assoliment de la competència digital.
  • Planificació estratègica i organització.
  • Metodologies didàctiques i innovació.
  • Inclusió digital i de gènere.
  • Seguretat i protecció de dades.

A més, s’ha dissenyat un web per acompanyar els centres en el procés de co-creació de l’EDC des del lideratge i la comissió digital del centre: https://projectes.xtec.cat/edc-suport/