La nostra visió de l’infant

La nostra manera d’entendre l’infant pauta la nostra forma d’educar, d’actuar i de relacionar-nos amb ell.

Pensem que els infants…

  • Són únics i perfectes tal com són i cal respectar la seva individualitat.
  • Són éssers actius. Tenen iniciativa, empenta i un interès intrínsec per tot allò que els rodeja, sent capaços de construir els seus aprenentatges.
  • Gaudeixen de la pròpia autonomia i cal oferir-los competències per pensar i prendre les seves pròpies decisions, potenciant la seva autoestima.
  • Tenen un potencial creatiu innat que cal alimentar, tenint cura de l’estètica, la formació artística i el desenvolupament del pensament divergent.
  • Són empàtics, capaços de donar afecte, de relacionar-se i gaudir de les situacions socials.

Per tot això, en el dia a dia de l’escoleta, pensem que els infants…

  • Han de ser feliços; aquesta és la nostra principal prioritat.
  • S’han de sentir estimats i tractats amb respecte i cura.
  • S’han de sorprendre, emocionar, motivar amb les diferents propostes.
  • Han de ser els protagonistes, el centre de l’atenció i l’acció educativa. Cal escoltar-los, observar-los.
  • Han de jugar, experimentar, explorar, moure’s, descobrir, posar-se a prova… Tot ha d’estar pensat tenint en compte les seves necessitats.
  • Han de créixer en un entorn ric d’experiències, que promogui i estimuli les seves capacitats.
  • Han de tenir propostes continuades i variades, en un entorn estimulador, ple d’oportunitats d’aprenentatge.